siddismamma Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Er det andre enn meg som er svimle og holder på å besvime til tider? Jeg er 20 uker på vei, fremdeles litt kvalm om morgenen, men har ikke spydd de to siste ukene. Er spesielt svimmel om morgenen, og har holdt på å besvime flere ganger på vei til jobb. Er et ganske stor problem, siden jeg reiser kollektivt. Setter stor pris på gode råd.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 jepp jepp... spiser normalt,drikker vann, sover nok. gjør egentlig alt. har ikke jernmangel heller. men svimmel? ja, det blir jeg.. må bare gi opp å sette meg med en gang nesten.. merkelig jeg ikke har besvimt helt enda.
Lacey*har fått erta Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ja jeg er alltid svimmel omtrent. Blitt værre etter jeg ble gravid. Har veldig lavt blodtrykk, så det påvirker meg veldig.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 har du snakka med legen om det? om det er noe du kan spise (som ikke er piller) type grønnsak eller noe.. tok du noe for det før du ble gravid.. en føler jo at en lever i en boble når det blir sånn
siddismamma Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Skal til jordmor i neste uke, får sjekke med henne. Mulig det er hormonene som gjør det. Føler jeg gjør alt rett, spiser frokost og drikker masse vann, men er like svimmel likevel. Blir veldig glad hvis noen har gode råd
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er mye svimmel, også spesielt om morgenen, men også hvis jeg står og går mye i løpet av dagen. Blir veldig fort kvalm og reagerer på masse lukter og brekker meg. Jeg har svimt av noen ganger men ikke vært noe farlig hos meg..... Men jeg har merket at hvis det blir for varmt rundt meg så blir jeg fortere svimmel og slikt enn ellers.. Jeg tror det er kroppens måte å si i fra på at vi må roe oss ned og ta litt bedre tid til alt
Lacey*har fått erta Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Har man lavt blodtrykk så er det ikke noe man kan gjøre med det. Jernlageret mitt er fint og jeg mangler ingen vitaminer. Så det er nok bare blodet mitt som bruker lang tid på å komme seg rundt;) Før jeg ble gravid,svimte jeg av hver gang jeg hadde mens pga at jeg mistet blod i tillegg
siddismamma Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2008 høres ut som det samme som jeg har. Reagerer også spesielt når jeg er aktiv eller når det er veldig varmt. På tubener det opptil 40 grader om dagen, og jeg har vært nær ve å besvime flere ganger. Har du noen tips om hva som hjelper? Jege r redd jeg skal besvime en dag, kan jo risikere at jeg faller og slår meg..
Girlygirl83 Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har blitt svimmel de siste dagene. Fikk vite grunnen på siste svangerskapskontroll- HB'en min er nede i 9 så jeg trenger jerntilskudd.
Madamina Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Jeg var det en periode og det skyldtes ikke jernmanger. Men det hjalp å spise ofte. Har du sjekka blodpprosenten og blodtrykket? Man kan bli svimmel av lavt blodtrykk også.
Vimsefrøkna Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 jeg er og mye svimmel. er det noen forskjell på hvordan man føler seg om man har lavt blodtrykk i forhold til for lite jern, uten å gå til lege.. begynner å tenke på om jeg kanskje har lite jern og..ettersom jeg er så svimmel...
Girlygirl83 Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Det kan jeg svare på. Jeg slet med veldig lavt blodtrykk i begynnelsen av svangerskapet og da ble jeg svimmel hvis jeg reiste meg og hvis jeg stod for lenge. Hvis jeg satt/lå merket jeg ikke noe unormalt. Nå som svimmelheten skyldes jernmangel er jeg svimmel på en litt annen måte.. Det suser liksom konstant i hodet uansett om jeg sitter i ro eller står. Føles som jeg ikke er "helt med".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå