Gå til innhold

Hva er suksess i 6-års bursdag til gutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker gutt på 6 år, så tenker jeg aktivitet. Tempo.

Den vanlige bursdagsmaten fungerer helt sikkert bra, da jeg tror maten er underlagt samværet og det som skjer. Kommer jo an på årstid hva man kan gjøre.

Vi arrangerte bursdag ute i skogen en gang. Gjorde det veldig enkelt, men det var veldig gøy. Grillet pølser og hadde med enkle ting som langpanner med kake, gjærbakst og alle fikk en halvliter brus, som vi hadde navnet. Vi var 3 voksne og 8 syvåringer. Gøy og atter gøy.

Oppfordret alle til å være cowboy eller indianer uten skytevåpen. Det var to og en halv time intens moro, og de snakker om det enda. Og det er noen år siden.

Skrevet

Tja vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg her altså,er liksom helt jentemamma jeg:o)

Men her hadde vi dekket bordet med prinsesseduk,kopper,asjetter o.l(kremt..kanskje du heller skal bruke pirat,spiderman el:-D) Eller en hvit duk som de kan tegne på etterpå.

Når alle barna hadde kommet tok vi flasketuten peker på leken med gavene(den flaska pekte på ga gaven til bursdagsbarnet)

Så spiste ve pølser.

Derettervar det lek..var så spennde med alle barna og nye og gamle leker at noe org lek var ikke nødvendig.

Etter en stund spiste vi muffins,is,vafler og gele.

Litt før de skulle dra hjem hadde vi fiskeleken md godteposer(var noen godteting,og en ballong og en såpeboblesak)

Det var en kjempesuksess med masse latter.

Hang innimellom på en bleie,bamse,truse e.l

Vet ikke helt om det var noe slikt du hadde tenkt,men et svar fikk du jo ihvertfall:o)

Skrevet

Navnelapp var et godt tips. Det skal jeg huske på! Det er enda noen uker til bursdagen, men jeg liker å være tidlig ute. Han har bursdag tidlig høst, så jeg regner med at vi kan ha utebursdag i år også. Bare vepsen er problemet på den tiden.

Takk for svar!

Skrevet

Hvor lenge varte bursdagen?

Skrevet

Det blir maks så lenge. Da er vel de fleste mer enn nok utslitt!

Skrevet

Her varer bursdagen i to timer og det er nok. Vi startet bursdgen med at alle beholdt sin pakke, så fikk bursdagsbarnet og alle gjestene å sette seg i ring, så hadde de flaske tuten peker på, den som flaske tuten pekte på fikk gi sin pakke til bursdagsbarnet og han/hun fikk pakke opp den gaven stille og rolig mens alle så på.. Er veldig greit, slik får alle se hva som blir gitt i gaver, litt tid blir brukt og ikke minst så får mor og far med seg hva barnet får og av hvem..

• 3 uker senere...
Skrevet

Sjekk også ut www.frukt.no

her er masse forslag til tema selskap. Med forslag til menyer, leker osv.

Hadde fotball selskap til en 10 åring i mai, gikk kjempebra. De fikk ikke tid til å spise opp godteriet de koste seg sånn.:-)

Minste jenta skal definitift ha prinsesseselsakp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...