Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er 11 uker på vei og har allerede kjent det jeg hvertfall tror er kynnere. de kommer og går varer ikke så lenge. Vet det er normalt, men er det ikke tidlig? Har ikke hatt noe blødning eller noe annet som virker galt.
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Skrev akkurat inn ett innlegg om kynnere. Jeg har kynnere om natta tror jeg, skikkelig vonde til tider og magen blir helt hard helt opp til navelen. Skal ha tvillinger så vet ikke hvor livmoren egentlig ligger nå men syntes liksom det var tidlig.... er i 11.uke.
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 jeg fant faktisk noe akuratt på babyverden.com. søkte på kynnere og der stod det greit forklart. Er vist normalt, skal roe seg i 2 trimester. Det er en del som er anderledes ved tvillinger da, livmoren vokser fortere osv, så derfor kjenner nok du det så kraftig... ?
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Så bra at du har det også for jeg ble litt bekymret må jeg si...har ikke lest om at kynnere kommer så tidlig og så sterkt så jeg ble rett og slett redd for at noe var galt. Kjennes jo litt sånn ut når man har en SA også og er smertelig klar over hvordan det er...har hatt to og vil ikke gjennomgå flere.... skulle gjerne hatt en egen privat jordmor som satt i skapet mitt som jeg kunne konfrontere hver gang noe mystiskt og nytt dukket opp....hehe
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Ja det hadde vært fint med en jordmor BARE til meg når jeg trenger henne, kjenner den følelsen. Men vi er heldigvis heldig som bor i dagens samfunn med mye info på internett bare man leiter på riktige plasser. Her er siden jeg snakket om:) http://www.babyverden.no/templates/Article____69528.aspx
VinterSol+2 Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 jeg hadde kynnere som jeg kjente godt fra starten av 2.trimester. Det ble bare mer og mer og i 3.trimester hadde jeg kynnere så og si hele tiden. de siste par ukene, kunne faktisk jordmor bare gi opp å ta symfyse/fundusmål på meg, fordi magen var så hard. jeg fødte ikke for tidlig, men fikk en forholdsvis grei fødsel, fordi kroppen var så godt trent(kynnere er jo på mange måter trening for kroppen) alle gravide har kynnere, nesten helt fra starten av. men ikke alle kjenner dem. det spørs hvor kynnerne sitter. tvillinggravide får naturlig tidligere kynnere en kan merke, rett og slett fordi livmora er større. :-)
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Takk kjære VinterSol&PrinsesseVilikke!!! Akkurat hva jeg trengte å høre!! Men fikk du de tidlige kynnerne på kvelden eller når? Jeg får de nemlig bare på natten og der fryktelig skremmende å våkne med vondt... Håper alt er bra men jeg skal ringe il ullevål i morgen for sikkerhets skyld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå