Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 JM forklarte meg alt, men jeg ble svimmel og besvimte idèt hun kom til den delen. Så jeg fikk jo ikke med meg noenting...hehehe...I ettertid forklarte samboer meg at hun hadde sagt at jeg får bare se babyen, før han og JM går i et annet rom og tørker, måler og diverse andre ting mens jeg blir rullet opp på observasjons post, og der kan jeg ligge noen timer før jeg får se nurket??? Men da må BF komme ned på observasjons posten med babyen og jeg får hilse på de der, når alt har stabilisert seg, som kunne ta maaaange timer, tilogmed en dag eller to??? Er det slik der er??? Får jeg ikke se sønnen min før kanskje en dag etter han har kommet ut? Syntes dette virker merkelig. Noen erfaringer?
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hmm, e hadde katastrofe ks og det er litt anderledes. Men det som skjedde var at han venta utenfor for alt måtte skje så fort (tiril var ute på 1min fra de satt kniven i magen på me uten at e hadde kateter og uten vask). De trilla ho ut til typen min i gangen,så fulgte han de opp til barsel hvor han fikk være med å vaske og veie ho. Da fikk han kose seg litt med ho,mens de vekte meg.. Etter ca 2timer vekte de meg på nytt fra døsen e hadde etter medisinene,da fikk e se og holde snuppa for første gang:) var helt fantastisk:) ble trilla opp på barsel og det var vel stort sett det. E tror ting e forskjellig fra situasjon til situasjon, min situasjon er det svært få som opplever heldigvis-under planlagte ks så er det rom for så mye mer (bf får være med,du får sett babyen etc).Men e hadde katastrofe ks hvor de ikke var klar på operasjonsstuen for å ta imot et barn i det hele tatt. Helt forferdelig, men det gikk heldigvis bra..
engletrollet Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har hatt ett uplanlagt, et halvplanlagt og ett planglagt KS. I alle tre tilfellene har jeg fått sett guttene før de har trillet dem vekk. Jeg hadde epidural slik at jeg var våken under inngrepet. Så har de kommet ned på intensiven med dem etter en time eller to alle tre gangene. Vil tro det tar lengre tid om du skal ha full narkose, da må du jo våkne skikkelig etter inngrepet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Skal du ha spinalbedøvelse?, jeg var akkurat til samtale for jeg skal ha ks i morgen. Når du har kommet til postop, altså etter at du er sydd sammen og allt er greit så får far og baby komme dit. Er allt normalt så blir man flyttet til barsel ca 4 timer etter ks. Så er ikke så lenge før man flyttes til post op og barnet og far får være med deg da. Normalt så tar det 30 min til en time sa jordmor. Så hvis du ikke har noen spesielle sykdommer som gjør at ting kan ta lengre tid så tror jeg ikke du trenger å bekymmre deg for lang ventetid. Hvis du har narkose tar ting mye lengre tid, men da får heller ikke du se barnet rett etter for du sover og tiden går fort for din del siden du sover mesteparten av den. Jeg hadde narkose sist og selv etter at jeg voknet gikk timene fort fordi jeg var fortsatt i ørska. mens for pappan som ventet med barnet var ventetiden lang. :-) Han er veldig glad at jeg får spinal bedøvelse i morgen og det er jeg også for jeg vil jo gjerne møte barnet fort denne gangen, ikke miste nesen hele første dagen av livet hennes.
polarn & pyrene Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde et KS for 8 uker siden og med en gan ungen kom ut fikk jeg ett lite blikk på han før han ble med bf ut for stell og vask. Når det var ferdig så kom de inn en liten tur å sa hei før jeg ble kjørt opp på observasjonen. Der lå jeg i ca 4 timer før jeg kom ned på barsel til barnet og pappa'n. Jeg hadde spinalbedøvelsen og var våken under hele inngrepet.
~Milly~ Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 jeg hadde hasteks da, med spinal. Var våken hele tiden, men fikk ikke SE henne en gang, før de tok henne med seg ut, og opp på nyfødtintensiven. Her fikk pappan komme å SE henne litt, men ikke holde. Jeg så henne første gang når hun var nesten 8 timer gammel, ferdig påkledd, mens en fremmed dame matet henne med mme fra beger. Det var utrolig sårt, og sliter litt med det enda.. Neste gang blir det planlagt ks, og jeg har fått beskjed om at så lenge babyen er helt frisk og fin, kan jeg ha h*n på brystet mens jeg blir sydd. Etterpå får pappan ta henne med for å måles og veies, mens jeg ligger på intensiven.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde planlagt KS med førstemann. Fikk se ham rett etter at han kom ut av magen, en liten klem inntil kinnet mitt før pappaen fikk være med ut og vaske ham, så kom pappen tilbake med bebin i armene og de satt litt hos meg til de fikk sy ferdig. så ble jeg trillet inn i et rom rett ved siden av og bebin fikk prøve å sutte litt på puppen før jeg ble trillet videre til et annet rom (intensiv eller noe i den dur, jeg hadde mistet litt vel mye blod og ble liggende der alene i nesten 7 timer). pappaen var litt med bebin i mellomtiden, ellers tror jeg bebin var hos jordmødrene/barnepleiere frem til jeg fikk komme på barsel, da fikk jeg ha ham hos meg inne på rommet. husker ikke så mye av de 7 timene, bare at jeg irriterte meg over at de vekket meg hele tiden når jeg ville sove. (antagelig måtte de jo sjekke at jeg fortsatt var i live, ha-ha, jeg ante jo ikke noe om at det var litt kritisk for meg på dette tidspunktet.) En ting er sikkert, hvis det blir KS med nestemann så vil jeg aller helst ha bebin opp på magen rett etterpå og så lenge jeg kan dersom det er mulig mellom alle slanger og ledninger og diverse. Følte det gikk altfor lang tid før jeg fikk ha ham hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå