Gå til innhold

Noen som kan anbefale en god krimserie? =)

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

har fått krimdilla nå jeg da=) Liker godt norsk/svensk krim (har jeg fått for meg ihvertfall)

Holder på med jo nesbø (harry hole) og camilla hackberg (patrik og erica). Men snart ferdig så trenger tips til noe mer=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått veldig sansen for Liza Marklund, så det blir min anbefaling. Elsker forøvrig alt av Agatha Christie :o)

Skrevet

Har du lest noe av Stieg Larsson? Eller Håkan Nesser? Ellers er det jo Unni Lundell....

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Stig Larsson-triologien har jeg lest, og har lest alt av Unni Lindell tror jeg... Håkan nesser har jeg ikke lest, og heller ikke Liza Marklund(?). Skal leses=)

Hvordan er disse bøkene av Henning Mankell? har hørt mye bra om dem... Er det en serie der man følger en politimann eller? Liker den type serier=)

Skrevet

Da har du jo ganske mye å lese framover.. :)

Anbefaler også lisa marklund sine (de er litt sånn familie-koselige a la patrik og erika). Og selvfølgelig stieg larsson sine!

Ellers har jeg akkurat lest den første boka til Arnardur Indridason fra island, og den likte jeg også veldig godt (har kjøpt de 3 andre bøkene i serien også)

Skrevet

Jeg liker bøkene til Minette Walters. Kjærringbissel er veldig bra....

Skrevet

Ang henning mankell sine, så liker jeg de bøkene som også handler om datteren til hovedpersonen. Men er ikke helt favorittene nei :)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Takk takk=) ja jeg leser veldig mye da, leser ihvertfall 2-3 timer om dagen, så det er bare å slenge på forslag! Nå i sommer blir det jo ofte ekstra mye latskap og lesing også så...=)

Var inne og så på de bøkene av Liza Marklund (eller, en av dem ihvertfall) og det så bra ut. Skal leses etter at jeg er ferdig med det jeg holder på med nå=)

Skrevet

Liza Marklund

Henning Mankell

Åsa Larson

Håkan Nesser

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Åsa Larson har jeg ikke hørt om, skal sjekkes ut=)

Skrevet

Leste nettopp "Tokyo" av Mo Hayder - og det er en av de beste spenningsromanene jeg har lest ever (og jeg har lest endel :-))

Anbefales!

Og hun har gitt ut flere bøker jeg ikke har fått lest enda.

Skrevet

Et lite tips.. : Hvis du vil lese liza marklund bøkene i kronologisk rekkefølge, så begynn med studio sex og deretter paradiset. Studio sex var super spennende, men tror ikke den hadde vært så spennende hvis jeg hadde lest sprengeren først. Studio sex skjer 8 år før sprengeren og paradiset 6 år tidligere :)

Skrevet

Ja, jeg holder på med "Menneske uten hund" av Håkan Nesser. Den er ok ;-)

Skrevet

Veldig bra bøker! Er laget film om den første - Solstorm.

Skrevet

Vil også anbefale bøkene til Val MacDermid - ikke serie, men noen av bøkene har samme personene med. Spesielt "Rettersted" er veldig bra!

Skrevet

Liker godt britisk krim jeg da :)

Kan anbefale f.eks disse:

P.D.James, har skrevet serien om Adam Dalgliesh (vært påskekrim på nrk for noen år siden)

Ruth Rendell, har en serie med inspektør Wexford

Elisabeth George, serien om Inspektør Lynley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...