Gå til innhold

Hva/ Hvordan startet din fødsel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr.1 var det vannet som gikk. Jeg måtte settes i gang.

Med nr.2 startet det av seg selv med rier.

Skrevet

Riene starta 9 dager på overtid, en time etter en runde i halmen for å sette ting i gang. Var noenlunde regelmessige med en gang og hadde 5 min mellom etter omtrent 1-2 timer. Skal sies at vi hadde prøvd det med sengehalmen flere ganger tidligere uten å lykkes, og til tross for at ting raskt ble regelmessig tok det over 20 timer før jenta vår kom ut.

Skrevet

Vannet gikk, og ho var ute etter 4,5 timer :o)

Skrevet

Ble strippet da jeg var på ultralyd på sykehuset,4 dager før termin.

Skrevet

Jeg voknet kl 11 på morgonen og følte at jeg var litt rar. Så gikk jeg på toalettet og tisset og da merket jeg at jeg hadde begynnt å blø en del.Ringte jordmoren og der fikk jeg til svar at 3 dager over termin er Ingen ting og siden du ikke har noen form for smerter så kan dette ta 1 uke å mer før det trenger å skjer noe. Men så hadde jeg en rar følelse over at NEI dette er begynnelsen på fødselen. Jeg hoppet i dusjen og pakket ferdig baggen etter der. Så ringte jeg sambo å sa at jeg vil bare reise inn på sykehuset for å undersøke om alt er bra me babyen. kl 15.15 var vi inne på sjukehuset (midt i vakt skiftet) jeg ble undersøkt etter kl15.30 og jeg hadde ingen smerter men 7 cm åpning. Jordmora holdt på å dåne:) DET HADDE JEG IKKE TRODD.

kl 16.51 var Bollisen ute.. 3494 gram og 49 cm:) Genial fødsel:)

Skrevet

vannet gikk.

Skrevet

Alle 3 fødslene startet med vannavgang....

Skrevet

Vannet gikk midt på natta hjemme.

Riene startet få minutter senere.

17 timer senere var jeg mamma :-D

Skrevet

Vannet gikk og riene startet et par timer senere.

Skrevet

riene begynte så vidt kl 10.00, vannet gikk kl 17.00, 00.41 var hun ute:)

Skrevet

Startet med ganske regelmessige kynnere sammen med stikking i mellomgulvet tidlig kveld, på natten kom det litt blod og kynnerne kom sammen med menssmerter.

Skrevet

Nr. 1; Rier

Nr 2; Først slimproppen, så rier noen timer etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...