Gå til innhold

Er kattebitt farlig??


Konsulent surrehue+3 med tut

Anbefalte innlegg

Lillemann på 2 år lå med hodet oppå katta for å kose da katta plutselig hogg tak og beit han i hodet. Det ble hudavskrapning og sår. Blør ikke. Må vi ta turen til doktoren, eller holder det at vi renset det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro at det er en potensiell fare for infeksjon ja. Ville i første rekke smurt på Fucidin og hørt med lege for å vurdere om andre tiltak er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg _tror_ at så lenge det ikke kom blod så er det ikke farlig. Går det derimot "hull" så er det vel stivkrampe man evt må ta...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel vaksinert mot stivkrampe? Tror neppe det er noe farlig, den ene katten her i huset biter støtt og stadig.Blit det hull så renser jeg med pyrisept/klorhexidin, og det har aldri blitt noe mer ut av det.

Norske katte er jo ganske sykdomsfrie skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke unger stivkrampesprøyte i vaksinasjonsprogrammet? Han er 2 år, så det er jo eventuelt ikke så lenge siden han fikk vaksine da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blei bite av ei katte for ikkje så lenge sida. Trudde først at eg hadde blitt klype bare, merka det ikkje der og da. Men så såg eg at det var eit hulrom på ein måte, var inni handa. Eg ringte legevakta for å høre kor lenge stivkrampe sprøyta holder, tok den i 2001, og da skulle det gå bra sa ho.

 

Det gjekk heilt fint men det er jo uansett viktig å holde auge med det slik at det ikkje setter seg noko der da. Trenger ikkje komma fra katta men fra andre ting me omgir oss med.

 

Så hold auge med det at det ikkje blir betent så går det nok over av seg sjav skal du sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge ungen din har fått vaksinene er han vaksinert mot stivkrampe og den har en varighet på 10 år før man må ta en ny. Den får de mens de går på skolen. Ellers er det bare å rense det godt og følge med på at det gror som det skal.

 

Dere som er voksne må huske på at dere vaksinerer dere selv mot stivkrampe med 10 års mellomrom, eller om dere selv blir bitt av dyr eller tråkker på en rusten spiker eller lingnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt under kontroll på stivkrampe sprøyte mphs ;) hehe Tok den før me skulle til marokko. Men eg var litt usikker på varigheten, derfor ringte eg og spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...