Gå til innhold

Ang liten leilighet og baby på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor nå veldig billig i en liten leid leilighet på ca 50-55m2.

Vi har planer om å bygge oss hus, og det prosjektet har tatt veldig lang tid pga problemer med arkitekten(som nå har fått sparken) og kommunen, så vi har måttet begynne helt på nytt med nytt husvalg o.l.

Vi fikk beskjed for ca 2 år siden om at huset skulle være ferdig til vi giftet oss, men har fortsatt ikke satt spaden i jorda...FRUSTRENDE!!

Nå har vi et nytt mål og det er at huset skal være ferdig til neste høst, noe jeg tror vi kmmer til å klare.

Men babyn kommer i februar, og jeg regner med vi må bo i 6-8mnd i leiligheten. Det er bare et soverom her som er ganske lite. Selv om babyen er liten tar den jo mye plass på en måte, med seng og stellebord+++

Tror dere at det hadde fungert for en periode å bo så trangt? Eller bør vi leie noe større for en liten tid? Vil ikke det heller for vi betaler bare litt over 4000 her inkl strøm/tv/internett..

Men i gamle dager bodde jo 10 mennesker på 1 rom og kjøkken så jeg tenker at er det hjerterom er det husrom:)

Måtte bare lufte tankene , men hadde vært int å hære om hva dere tenker om saken og hvordan dere bor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde to voksne og et barn med to katter i en leilighet på ca 55 kvm med ett soverom frem til barnet var 2.5 år.

Nå er vi to voksne, to barn og en på vei + fire katter. Bor nå i en enebolig på 230 kvm.

Alt går. Leste om en på dib som har 8 barn. De bodde i en leilghet på 40 kvm en stund. Setter det litt i perspektiv, gjør det ikke?

Skrevet

Kjenner flere små familier som bor på ca 50kvm med bare ett soverom, og det fungerer fint frem til barnet begynner å gå iallefall :-) Babyen sover jo som regel inne på foreldrenes rom likevel, så man trenger ikke eget rom til babyen. Er badet lite kan dere ha stellematte på vaskemaskinen feks. Og vogna kan stå i stua når dere ikke er ute, så kan babyen sove der på dagtid. Ellers tar ikke babyen så mye mer plass, bare kommode til klær og slik. Prøv en stund, så kan dere eventuellt flytte om dere ikke syns at det fungerer :-)

Skrevet

Det kommer til å gå helt fint :-) Det er sikkert dager hvor du blir utålmodig og føler at det er trangt, men når dere vet at dere snart skal flytte inn i et hus kommer det ikke til å bli noe problem!

Lykke til med husbyggingen :-))

Skrevet

50kvm er jo ikke lite i det hele tatt da.. vi skal flytte fra vår leilighet på 50kvm kun pga den skal selges og pga mye fest og bråk i nabolaget..

flytter til 75kvm. blir jo kjempeluksus hehe..

Skrevet

Vi bodde i en 60 kvm leilighet frem til eldstejenta vår var 1 år og vi overtok huset vi hadde kjøpt. Jeg syns vi hadde god nok plass. Egentlig ganske greit å ikke ha større leilighet å rydde og vaske. Nå med hus på 167 kvm syns jeg at jeg rydder og vasker hele tiden.

Vi kjøpte en billig kjøkkenbenkeplate på ikea(62-126cm og 295 kr) som vi la oppa vaskemaskinen og tørketrommelen. Skrudde opp to hyller over og la en stellematte oppå benkeplaten. Faktisk det beste stelleborde jeg har hatt(nå har vi siglar fra ikea, helt ok det også). Så hadde vi en kommode med klærne hennes utenfor badet. Vognen i gangen som også ble brukt som dagsoveplass. Vi hadde plass til en sprinkelseng inne på soverommet vårt.

Jeg ville heller bodd slik og spart pengene frem til dere flytter inn i eget hus.

Skrevet

Vi bor på 50 kvm, med ett soverom. Babyen vår er snat 11 mnd, og det går veldig fint :-) Vi har i tillegg hund.

Vi flytter snart til et større sted, og det er bra siden lillegutt kommer seg fort omkring nå!

Men frem til nå har det gått veldig fint, ingen problemer!

Lykke til med husbygging :-)

Skrevet

Jeg bor på ca 70 m2, kun ett soverrom, der sover jeg, min sønn på 3, og i januar kommer det en liten til... Er heldig siden jeg har stort soverrom, men skulle helt klart hatt større sted å bo. Men ikke så lett når man er alene, blir fort dyrt.. Men her bor vi fint-enn så lenge!

Du sal se at dette går helt fint!!

Sant som du sier-er det hjerterom er det husrom :)

Skrevet

Vi bor på 50 kvm og jeg synes det er helt greit ennå. Vi kommer jo til å flytte etter et års tid, men foreløpig har vi god plass. Vi har 2 soverom og selve leiligheten er ganske praktisk bygget. Mye utnyttelse av romplassen.

Jeg tenker dere like greit kan bo der dere bor nå frem til huset er ferdig. Jeg ser i allefall ikke problemet:)

Skrevet

Nå føler jeg med litt bedre med tanke på at andre klarer seg med liten plass så klarer nok vi det oxo:)

Skrevet

Dere klarer dere på 50 kvadrat hvis dere vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...