Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født 2 barn. 2 fødsler der jeg tenkte begge gangene at dette klarer jeg ikke. Jeg brølte,gråt,kjeftet ut jordmødre osv osv ;p Grudde meg egentlig ikke spesielt til fødslene men nå når jeg vurderer nr 3 så sitter jeg tilbake med tanker fra andre fødslene mine som egentlig va veldig greie fødsler. Synes bare nr 2 var så sinnsykt mye mer vondere, kan jo selvfølgelig ha mye med at nr 2 var kun med lystgass og var gjort på 5timer og 3 press. Men dere som har født flere barn, hvordan opplevde du dine fler fødsler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat likt som deg, og tenker med skrekk og gru på fødsel nr 3 og jeg er gravid. Gruer meg masse, synes begge de andre fødselene var fæle, selv om fødsel nr2 bare varte i 1 1/2 time.

Men vett at jeg kommer igjenom det en gang til og at når fødselen er overstått så får jeg en nydelig liten baby, og vett da at det er vert hvert sekund.

Skrevet

Min første fødsel vart i nesten 22 timer, inkludert 1 time pressing, og jeg var innlagt på sykehuset i 14 timer før poden kom. Hadde epidural, og syns at fødselen tok laang tid.. Men hadde allikevel en fin fødsel. Da jeg ble gravid med nr 2, gruet jeg meg ikke til fødslen, jeg gruet meg bare til en evt klipping og sying (rivnet litt med førstemann og sydde 4 sting -uten skikkelig bedøvelse). Min andre fødsel ble en drømmefødsel, tok ca 8 timer, og jenta vår kom på 4-5 press bare 20 minutter etter at jeg ankom Føden. Rakk derfor ikke noe smertestillende, og kommer til å prøve på det dersom jeg skal ha flere barn også. Jenta vår var mye mer våken etter fødselen enn det broren var..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...