Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde denne månden en inntekt på 6000,- og min samboer hadde 35000,- Er det likevel greit at vi betaler likt på alle fellesutgifter? Med fellesutgifter mener jeg:mat og husholdning, felles boliglån, bensin, ting til jenta vår, husleie osv..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Nei, det synes jeg ikke er greit i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Hva skulle være greit? Da jeg var lærling betalte vi inn på en felleskonto, der jeg betalte 40% og han 60% av det beløpet vi var enig om ha ha på den kontoen hver månde, men nå betaler vi alt med coop kort, å da har mannen i huset helt glemt det og mener at vi skal betale nokså likt.. Dette er vanskelig, for det ender med at jeg er fort fri for penger og må spørre han for penger, å det er ikke noe morsomt.. HI
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hæ? Hva er det for slags forhold da? Er dere ikke voksne? Hos oss er det ikke noe som heter mine og dine penger. Allt som kommer inn er vårt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 vi har også felles økonomi - ikke noe mitt eller ditt her! går en av oss tom for penger så bruker vi av den andres.....
Dægern døtte Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Vi har kun en felles brukskonto og en sparekonto. Vi er gift, hvorfor skal ikke det vi bidrar med av penger gå i en felles pott?. Alle regninger ligger med trekk på våre lønnsdatoer, det som blir til overs da går til mat og andre utgifter. Sparer oss for mye diskusjoner om dine og mine penger! ...og mannen min tjener myyye mer enn meg..
Kjukka Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Ja, det skulle jeg likt og sett her i huset... Samboeren min tjener mer på en mnd., enn jeg får i studielån for ett 1/2 år... Nei, her går alt på fellesen gitt.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Hi her Takk fos svar dere! Kunne ønske dette pengagreia ikke var så fokus i forholdet vårt, vi har bodd sammen i over 4år nå og kjøpt hus og alt, men likavel virker det nesten som om han er redd jeg skal svindle han og bare er ute etter pengene.. Å han holder skjul på hva han bruker penger på, kom opp her om dagen at han har aksjelån på et par 100tusen, noe han ikke har fortalt noe om, å han har vist aksjer for rundt 400tusen, men det er også noe han ikke vil jeg skal vite for mye om.. For min del begynner denne pengegreia å tære på forholdet, noen råd hvordan få et mer normalt/sunt forhold til pengene i vårt forhold?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå