Millerine Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på pannekakeflat mage, men en normal mage som man ikke trenger å skjule under digre klær (jeg ser jo gravid ut nå åtte måneder etter fødselen). Jeg tar 100 situps hver dag (begynte nå for et par uker siden) og går en time, spiser normalt, er ganske aktiv hele dagen med baby og husmorsysler. Kanskje det ikke går ann å få den fin igjen? Hadde ikke trodd det skulle ta sånn tid. Trodde den sakte men sikkert skulle bli litt mindre med tiden. Skulle likt å høre andres erfaring..........
mathildas_mamma Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Jeg har også en sånn fin liten kul på magen, ser ut som om jeg er "nygravid" Magen er relativt stram, men får ikke vekk den lille bulen... For noen måneder siden sto den enda mer ut, men har begynt å trene en god del styrketrening. Da bruker jeg magemusklene mye til stabilisering, og tror det er dette som har gjort utslaget for meg. Jeg har nemlig tatt sit-ups lenge uten at det var noe som helst virkningsfullt. Jeg håper og krysser fingrene for at magen blir as good as normal igjen. Men tror det bare tar lengre tid for meg enn for andre.
Lotten Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 hei, magen min ble normal str.ca en uke etter fødsel, er det noen grunn til at det skal være annerledes m ks? dette er min første så jeg har litt liten erfaring ;-)
mamma07&09 Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg begynte å få fin mage rundt 7-8 mnd etter ks. Har gått litt mer ned i vekt nå etter at mini har blitt mer mobil, og begynner å bli ganske fornøyd nå, 10 mnd etter. Den er ikke som før, men så har jeg heller ikke trent i det hele tatt da :-)
Mamma til gullgutt Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde ks for 3 uker siden, og føler at kroppen så vidt er begynt på veien tilbake, men at magen har en del "daukjøtt" som jeg tror kan bli vanskelig å bli kvitt. Akkurat som om det bare "henger" på utsiden, og ikke er en del av resten av magen... Noen som har følt det slik?
2 hjertegull :) Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Mia er 4,5 mnd, og jeg har fremdeles en sånn liten kant som henger utfor.. akkurat ved såret liksom.. Det ER jo daukjøtt og det tar tid å få det bort, men grunnen til at det er annerledes ved ks enn vsnlig fødsel, er jo da at de har kuttet gjennom maaaaange lag me fett, muskler, og diverse.. Mage musklene skal i utgangspunktet ikke trenes før etter 3 mnd.. *sukk*
Lotten Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Glemte kanskje å si at jeg også har tatt ks, men magen virker helt som vanlig og det gjorde den veldig raskt, nå er det 7 uker siden og jeg kan ikke si at jeg merker noe mer enn litt ømhet rundt arret og mindre følelse akkuratt rundt det. trene magen har jeg ikke gjort enda, men det gjorde jeg ikke før heller ;-) men jeg fikk råd om å vente kun 6 uker før jeg evnt. begynte å trene, og heller kjenne etter selv om det var ubehag noe sted for hvis ikke det var det kunne man fint starte med lett magetrening. men det er bare hva de sa til meg på sykehuset, men har noen av dere hatt komplikasjoner med snittet i etterhånd?
øynesomtinntallerkner Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 etter 4-5 mnd er den egentlig som før, har ikke trent noe spes. Føler jeg er heldig egentlig.
Stratos med 3 barn Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Har to tette jeg da og begge er tatt med ks. Yngste er 7,5 mnd og det spørs om magen noen gang blir fin igjen
Skurvelurven Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Mitt snitt er nede under trusekanten og det er ikke noen kul der. Nå har jeg ikke jeg helt flat mage da, men når jeg trekker den inn blir det heller ikke noe "kul". Kanskje det er litt forskjell i forhold til hvordan de har skåret osv.? For hos meg har det egentlig sett greit ut hele tiden.
snuppilurine Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 8 uker nå siden planlagt keisersnitt.. Ser ut som jeg er 5 mnd på vei enda og håper virkelig den endrer seg etterhvert.. Hadde akutt keisersnitt for 2,5 år siden og da ble magen flat og i mine øyne fin igjen etter 4 mnd.. Mistet kiloene også raskere sist.. Må vel jobbe litt hardere denne gang for å bli fornøyd med kroppen igjen:)
mortiltre* Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Min er mer eller mindre flat igjen etter 3. keisersnittet i mars. Har ikke trent mer enn å gå turer. Faktisk veier jeg 5 kilo mindre enn når jeg ble gravid. Men sånn er det kanskje å løpe etter 3 stk:)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har født 3 ganger. Har fått tilbake "pen" mage etter ca.1 mnd. Magen ble faktisk fortest normal igjen etter ks.. er mest interessert i å vite når den brune stygge stripa forsvinner......!
Skurvelurven Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Caramell: jenta mi er 8 måneder, og den brune stripa er så og si borte nå. Man ser den bare hvis man vet at den er der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå