Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 ca 39 i feber. Øreverk (det er jo helt grusomt)
Pittamitta Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Jeg gir når barnet har det vondt og er utilpass.Jeg trekker det IKKE ut.viss barnet ikke grier å sove,er sutrete,har feber osv,så gir jeg.Mye bedre at barnet har det bra,istedet for å være hysterisk ang tabletter.selvfølgelig så viss det er snakk om ofte,så er det en annen sak.Men ikke ofte barnet er sykt,så det er ikke nor problem her.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Omtrent som hun over. dersom jeg ser ungen har det vondt og er veldig utilpass så gir jeg paracet selv om han knapt har feber, men jeg kan også la være å gi når han har nesten 40 i feber dersom han bare er slapp. Her er det allmenntilstanden/smerter som teller mest.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Samme som Pitta Mitta... Har de høy feber (39 eller mer) eller ubehag/smerte, er sutrete, ikke får sove osv så gir jeg Paracet. Vil at de skal ha det bra når de er syke. Er ikke så ofte de er syke heller, så tror nok neppe det er sjans for leverskade eller overdosering ;0)
Snappie Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2008 Ja, for jeg har lest at man bør ikke gi paracet før feber er over 39,5. Men jeg synes det er litt mye hvis barnet i tillegg er utilpass. Så er det det at man ikke bør gi fordi feber er med på å bekjempe infeksjon. Jeg har hvertfall gitt henne om kvelden og i nå for noen timer siden, siden hun er så utilpass og suterer hele tiden. Stakkars liten...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Jeg ser mere an almenntilstanden.. Gir han uttrykk for smerte og/eller ubehag kan jeg godt gi han paracet med 38.5 i "feber"... Han har også hatt 40 i feber uten at jeg har gitt han paracet.. , men da følger jeg godt med.. Er feberen 41 eller nærmer seg fort 41 så får han stikkpille.. =)
Labambie Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Her går grensen når jeg ser barnet mitt har det vondt,og er veldig sutrete... Feber eller ikke.. Jeg blir veldig oppgitt av folk som skal dra det ut,fordi det liksom er "farlig" med paracet.. Jeg for min del,ser ingen grunn til at barnet mitt skal ha det vondt når hun kan slippe... Hs sa til meg at man bør gi når barnet får ubehag og har klart vondt og eventuelt ved feber over 38 grader.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Eg har hatt ungar med 40 i feber uten at dei har fått paracet også har eg gitt paracet ved 38,5. Når dei har hatt 40 og ikkje fått paracet så er det fordi dei har vert i fin form, feberen er der for ein grunn og så lenge dei har bra allmenntilstand så ser eg ikkje noko vits med paracet. Når dei har fått ved 38,5 så har dei vert skikkelig utilpass og tydelig at det er noko som plagar dei. Det termometeret viser sier ikkje så mykje, det er allmenntilsanden eg går etter. Og det er det legen går etter også. Ungar får jo fort feber uten at det trenger å vera nokon grunn, og da trenger dei ikkje pracet. Ved forkjølelse så veit ein jo sjav korleis det er, det verker overalt og ein blir slapp og utilpass. Så ser eg det så får dei. Sønnen min har til tider vert plaga med voksesmerter og da har han fått paracet slik at han får sova.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Vi har kun trengt det når febern har vært høy (sist 39 målt under armen) og det har gjort henne utilpass (fikk ikke sove og snakket tullball på natta nå sist).
solei Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Har fått bekjed av to leger at ved dårlig allm tilstand og smerter så kan eg gi uansett feber.Måtte gi vår for sår hals for at han skulle drikke.Fikk ikkje i han mat da han hadde feber og..kom seg da han fikk paracet...3.5 mnd.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 Nå har sønnen min på ett år kun vært syk to ganger, ene gangen ble han lagt inn på sykehus så da doserte de hva han fikk av paracet, andre gangen hadde han nesten førti i feber i to dager og da fikk han paracet.
blond Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Hvis han er så slapp/dårlig at han ikke spiser/drikker eller får sove eller hvis han har vært syk "lenge nok". Ikke under 39 grader rektalt. Det er allmenntilstanden som styrer hva jeg gjør.
*venter nr. 2* Skrevet 15. juli 2008 #14 Skrevet 15. juli 2008 Her gir vi snuppa flytende ibux når den er 38,5. Hun har hatt feberkramper, så vi fikk beskjed om å ikke vente så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå