Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått fødeplass på Ullevål og lurer på om folk er fornøyde med hotellet og hvordan det fungerer der. Blir man veldig overlatt til seg selv mht amming og sånt?

Fødte på Riksen sist, var kjempefornøyd, men sov ikke på tre døgn pga delt rom. Orker ikke det en gang til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med hotellet selv, men min søster har vært der to ganger. Du får ett flott rom med bad og dobbeltseng. Jormødrene kommer innom og sjekker og hjelper og du kan også tilkalle dem. Du får være med på ett kurs der de viser ammeteknikker og stelleteknikker osv. Så er frokost, lunch og middag inkludert og om du har en lett fødsel får du bli der i to netter, etter det må du se om det fortsatt er plass til dere der.

De var veldig fornøyde. Det er aircondition, store bad, gode senger og en sofa med bord der du kan ta i mot besøk inne på rommet!

Skrevet

jeg var veldig fornøyd, og skal søke med dit nå også! hadde hastesnitt og var på barsel i 2 dager og på hotellet 2 dager. mannen min bodde på hotellet sammen med meg,(måtte betale litt for det) hvis man trenger hjelp, er det bare å ringe etter pesonalet der(døgnbemanning) men man må klare seg litt mere på egenhånd( kan feks ikke sette ungen ut på gangen for å få sove). Men var veldig fornøyd altså! hvis du ikke orker og gå ned å spise, kan du ta med maten opp på rommet, eller få den sendt opp( var MYE god mat der) og du har eget stort rom. perfekt for besøk:) og det er litt bleier og bind og sånn der:)

Skrevet

Jeg var kjempefornøyd. Veldig deilig å ha eget rom, med eget bad, TV og kjøleskap ;o). Man blir overlatt til seg selv, men kan spørre om hjelp ol. når som helst og pleiere kommer innom hver dag. Passet meg perfekt!

Skrevet

Dette høres bra ut! Har fått fødeplass der jeg og, så framt UL går greit da selvfølgelig. Glad for å høre om positive erfaringer :)

Skrevet

Meget for nøyd med vårt opphold der, erfaringene er veldige like de over! Et pluss på ullevål er at de har meget gode fødselsforberedende og smertelindrings kurs før fødsel!!

Skrevet

Når jeg fikk førstemann måtte jeg liggge på 4.manns rom på barsel. Dette var utrolig kjipt. Derfor så jeg fram til Sykehushotellet på Ullevål. Som de andre skriver er det et fint rom, og det er lagt opp til både privatliv og at man kan ha besøk. Desverre for meg var det ikke snakk om privatliv. Jeg hadde 4 forskjellige jordmødre inne til alle døgnets tider som skulle sjekke det ene og andre.De kommuniserte heller ikke sammen, så den ene visste ikke at den andre hadde vært der. De kunne feks komme inn når jeg hadde besøk og be meg ta av meg på overkroppen fordi vi skulle amme. Jeg ble helt svett og ødelagt av disse dagene, og gledet meg kun til å komme meg hjem. Utrolig nedverdigende å måtte sitte med bar overkropp når man har besøk. Nå er jeg litt eldre, og vil uansett ikke finne meg i sånn oppførsel. Bekymringen deres var at min lille jente ikke var intr. nok i puppen. Dette fordi de kunne plutselig komme inn for å se at jeg skulle amme når jeg akkurat hadde ammet, stelt henne og fått henne til å sove. De kløyp henne i kinnene for å få vekket henne og lagt henne til brystet. Hun gråt selvfølgelig hysterisk og skjønte ikke noe. Sulten var hun jo heller ikke.

Jeg var helt oppgitt, dette var jo mitt andre barn, og hadde ammet mitt første også.

en utrolig skuffende opplevelse! Men tror det er litt lett å bli tråkket på når man er barselkvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...