Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er det ikke noen regel for at han må komme på besøk innen en tid og hvis det ikke holdes så får han ikke komme på besøk? er jo fjollete at det skal ta så lang tid for at han kommer på besøk. men at han skal ha ungen annehver helg og en gang i uken fra dagen jeg er ferdig å amme

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det må da være bra at han er interessert, selv om det tok litt tid å venne seg til tanken.

Kan skjønne at det er irriterende at han ikke stilte opp de to første månedene, men at han velger å stille opp nå må da være supert.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns heller ikke noe om dette at "far velger selv når han vil ha kontakt". Hadde dette vært mor, så er det ingen som hadde sagt det var greit. Har man barn, så har man barn. Man kan ikke velge selv når det passer og ha kontakt med det

Jeg selv har en far som aldri har stilt opp på egne premisser, men har latt det være opp til meg når vi skulle snakkes/sees. Nå har jeg 2 barn, og han ser de knapt 2 ganger i året, men maser ALLTID om at jeg må komme på besøk. Get a grip, er det så forferdelig at vi aldri sees, så får han komme sjøl.

Nei, jeg skulle gjerne hatt en sånn regel! :)

Skrevet

1mann her har misforstått. det er jo det at han IKKE stiller opp nå og IKKE har noen interesse.

Skrevet

Er jo ikke slik at han SKAL ha barnet annenhver helg og en dag i uken fra den dagen du er ferdig å amme, samvær blir jo da noe som gradvis bør trappes opp om han besøker barnet så sjeldent som dette, så jeg ville ikke bekymret meg så mye for det, du har trossalt litt du skulle ha sagt ifht samvær du også.

Skrevet

Sorry.

Forsto det som om babyen var to måneder gammel og at barnefaren hadde trengt litt tid, ment han nå ville stille opp.

Skrevet

Første gangen bf hadde første var han 13 mnd, å overlot mesteparten av ansvaret til broren og dama. Andre gangen var han nesten 24 mnd, å hadde han ett par timer. Han skrev under avtale på å ha han en ettermiddag i uken og annen hver helg. Gutten er nå snart 6 år ådet har vært veldig ymse om han har kommet. Akkurat nå kommer han sånn ca til avtalt tid... han pleide ikke å ringe å si at han ikke kom, jeg har måttet kjøpe bilbatteri, bensin, mat, bleier+++ til han. Han fikk tidligere hente han i bhg, men så en dag dukket han plutselig ikke opp, heldigvis ringte bhg før de stengte så vi fikk hentet han. Vært mye tårer for stakkars sønnen min, så bruker ikke å si at han skal bli hentet før jeg vet han er på tur. Han sa opp jobben for å få minste barnebidrag. Som om ikke dette var nok så kontaktet han familievernkontoret for han ville ha delt foreldreansvar, å da ikke ha han mere men betale mindre.

Skulle vært angrefrist på farskap.

Skrevet

noen gode google ord for å finne ut mer rundt dette?

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

reflex: kødder du? jeg skjønner ikke at folk kan oppføre seg sånn mot sine egne unger!

heidi: bodde dere sammen frem til ungen var 9 mnd eller hvordan er det? er ungen godt kjent med far? jeg ville tatt dette opp på familievernkontoret, de vet hva de snakker om...

Skrevet

tror jeg må ringe ditt igjen ja. vi bodde sammen til han var 6måneder gammel.

er det virkelig ingen regler for hvor lang tid det kan gå mellom samværet? så nå kan han droppe å komme på besøk i feks 1år og så plutselig skal han få lov til å ha samvær?

skjønner jo at han skal få slippe. men ikke det at han kan komme etter lang tid og kreve å ha han boende hos seg annenhver helg osv...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vel, jeg har ei venninde som fikk barn for over 4 år siden.. bf der engasjerte seg lite, hadde jenta på samvær, men da var det foreldrene hans som tok seg av henne.. Når jenta var ca 1 år, kuttet han helt kontakten.. Han bor i samme gate, men bryr seg ikke om henne.

Nå vil mannen til venninda mi adoptere henne, og det har bf godtatt, men bufetat har satt ned foten, med det grunnlaget at dersom barnefar en gang i fremtiden ønsker og gjennopta samvær med sin datter, så skal han ha mulighet til dette. Han skal altså ikke bli fratatt farsrollen... Helt på trynet!

Så svaret er vel at far får gjøre som han vil, og mor må gi etter...

Skrevet

heidi1984

Vil råde deg til å skaffe en bok hvor du skriver opp :

avtaler om samvær dere mellom - og om de blir holdt eller brutt.

datoer for samværene.

også tilbake i tid om du husker.

denne er kjekk å ha på meglinger/møter.

Skrevet

har mange sterke mininger jeg også men husk på en ting: disse"teite" reglene er laget for å sikre og beskytte barna!

Skrevet

Da burde de ta hver enkelt sak for seg selv. For det er faktisk en del barn som lider.

Skrevet

hhar notert hver gang bf har vært på besøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...