Gå til innhold

Hvordan åpner man en zipfil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil spille Tetris på pcen!

Har lasta ned noe greier, men den ligger nå som en zipfil (?) på skrivebordet mitt, ikonet er en stabel med bøker med belte rundt. Hvordan åpner/installerer jeg denne? Har dobbeltklikket på ikonet sånn at den "åpnet" seg i et vindu, og inni dette vinduet (i tillegg til menyene og sånt oppe) er det nå 2 linjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ekstraktere filene. Tror det skal stå hvis du høyreklikker på ikonet, eller velger det oppe i menyfeltet.

Skrevet

Hm.. lukket vinduet mitt og høyreklikket, kunne da velge mellom extract here, extract to... og extract to (og navnet på fila). Prøvde alle ting, men alt ser likt ut fortsatt? *brød*

Skrevet

Fikk du ikke opp ei ny mappe/fil da? Når du velger extract here skal de legge seg i samme mappa som zipfilene.

Skrevet

Det kom opp noe smått som åpnet og lukket seg raskt (ala sånne overføringsbokser som lukkes automatisk når det er ferdig), men ikke noe mer... Jo og så spurte den en gang om jeg ville erstatte noe med noe annet (sikkert fordi jeg gjorde samme greia flere ganger) og da valgte jeg yes.

Skrevet

Hmm..jeg er ingen ekspert altså.

Men hvis du velger extract here, så vil du få opp den boksen med overføringstingen som forsvinner ganske kjapt, før ei ny mappe legger seg ved siden av zipfila. Altså hvis du gjør det fra skrivebordet, vil den nye mappa også legge seg på skrivebordet.

Hvis du velger extract files... kan du velge hvor du vil legge den nye mappa. Det velger du ut fra ei liste som kommer opp.

Noe mer vet jeg ikke... Mulig du har valgt extract files... og så lagt de en plass du ikke har fått med deg hvor er?

Prøv hvertfall extract here, og se og du ser ei ny mappe som dukker opp...:P

Skrevet

Tusen takk for oppfølging Ninjamamma :o)))

Jeg tror jeg gir opp. Valgte på ny Extract here, overføringsboksen kom, men ingen ny fil... Jaja, får heller spille på nett foreløpig :o)

Skrevet

Hmm, nei da vet ikke jeg nei :) som sagt, ingen ekspert.

Jeg sitter her med termin imorra, så noe må jeg finne på..:P

Og tetris er arti da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...