Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å bli gravid siden mai-07, og nå er jeg LEI!! Har en gutt på snart 6 år, og vil så gjerne ha en til!

Hadde en litt vond opplevelse i går. En venninne sa noe som gjorde at jeg ble så lei meg... Hun har selv to barn og venter nr tre. De har akkurat vært på ferie sammen med en familie som har et barn, og når vi spurte om ungene hadde funnet tonen, sa hun; Dere vet, Marius er jo enebarn, så han var jo vant til å få det som han ville, så det var jo en utfordring.... En annen gang snakket vi om det å ha søsken eller ikke, da sa hun at hun syntes sååå synd på de som ikke hadde søsken og at alle hun visste om som var enebarn var litt sære...

Yndlings-mannnen blir jo bare sååå oppgitt og sier at hun ikke eier antenner! Jeg bare knekker sammen og føler meg sååå mislykket, som ikke klarer å gi barnet mitt et søsken.... Jeg er sååå sensitiv for tiden og nå er jeg sikkert pre-menstruell i tillegg, venter m om to dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff,så lite hyggelig..hei foresten.den tanken som slo meg var faktisk sjalusi.hun har hendene fulle og og kansje hun innerst inne skulle ønske det var hun somm kun hadde ett barn,nettop fordi du kan kose deg og gi all din oppmerksomhet til gutten din.det er fantastisk med flere barn,jeg har selv to men jeg husker da de var små at jeg gjerne skulle tatt meg av en av gangen innemellom slik at de fikk mamma litt alene og ikke sloss om oppmerksomheten.jeg har nå selv prøvd i ett år for å få en liten til.mine barn er nå ni og ti år,så da kan jeg nyte minsten og barna er store nok til å være med på det meste.tenk litt på sjalusi du og kos deg med gutten din og hjerte barnet kommer når det er en mening for det.lykke til oss begge.klem.

Skrevet

Hei Liza!

Trist å høre at du ikke har det så bra om dagen!

Jeg synes det sier ganske mye om venninna di som presterer å si noe å dumt foran ei venninne som faktisk har bare ett barn!! Skjønner godt at du ble lei deg og at du fikk de tankene du fikk!

Men hev deg over det hun sa og tenk på at hun ikke eier helt sosiale antenner slik som mannen din tydeligvis mener!

Jeg er selv enebarn og har stortrivdes med det. Egentlig først i de siste åra at jeg har savna søsken. Har kost meg og livet har vært superbra!!!

Men skjønner at du gjerne vil ha et søsken til sønnen din. Jeg ønsker meg jo også flere barn....

Stå på og si ifra om hva du mener til venninna di hvis det kommer flere usaklige kommentarer!!!

Ønsker deg lykke til fortsatt!

Jeg føler på meg at mensen er like rundt hjørnet:( og er drittlei!!!!!!!!

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar, begge to! Dere er jo så snille! Godt å høre at du mørejenta er et lykkelig enebarn! ;) Jeg prøver å heve meg over det venninna mi sa, men jeg har så fryktelig lyst på et søsken til gutten min og da er det så sårt å bli konfrontert med sånne meninger... Da gutten min var 2-3 år spurte han om søsken hele tiden, men så ga det seg for en stund. Nå har han begynt å snakke om det igjen, og det gjør ikke ting lettere. Han lurer på om vi kan få en baby og hvordan vi kan få det... Han elsker babyer og små-barn, er så snill og omsorgsfull over sine små søskenbarn, det er veldig rørende! Tror han kunne blitt en veldig snill storebror! Hulk!!! Får bare prøve å holde motet oppe og ta fatt på en ny prøveperiode, regner med tr er her i løpet av morgen-dagen... Jeg er egentilg veldig mye mer positiv allerede altså, er faktisk stort sett ganske positiv, men noen ganger bare blir jeg så lei av at det ikke klaffer! Jeg vil bli gravid nå!!!

Så dumt med tr på vei hos deg også, da, Mørejenta.... Men du har jo ihvertfall en sjanse til før utredning i august!!! Ønsker deg lykke til og håper jeg om noen uker ser et innlegg fra deg der det står; "Jippi!!!!!! Jeg er gravid!" Lykke til, vennen!

Du da, Drømme mamma, hadde du også prøvd litt over et år? Ble du lett gravid med jentene? Noen utredning på gang? Ønsker deg også lykke til, håper du snart får en søt, liten gull-klump som du og jentene dine kan kose om kapp med!! Blir jo kjekt med trille-jenter for deg, da, vil jeg tro! Lykke til!

Skrevet

Hjelpe meg så provoserende.. Hun burde tenke litt før hun utaler seg.. Jeg er også ett lykkelig enebarn..

Masse lykke til med prøvinga liza... Sender masse babystøv til deg..

Klem

Skrevet

Takk for støtten, Ønsker spire!

Jeg er på en måte på den kjipeste dagen i syklusen nå. TR kom i dag. Hun ga meg ikke et ørlite håp engang og kom akkurat på ikm-dagen... Men da er det jo bare å se fram til en ny EGGLØSNING!!!

Hvordan er det med deg, da? Prøvd lenge? Barn fra før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...