Gå til innhold

Neeiiii... vi har ikke vann!=(


Anbefalte innlegg

Skrevet

En vannledning er røket i området. Og her sitter jeg og mine to barn uten vann. Jeg har ikke våtservietter til lillegutt (siden vi bruker vaskekluter), vi har ikke drikke i kjøleskapet (siden vi normlt har vann i springen), jeg er skitten og har fett hår (siden jeg skulle dusje i morgest) og jeg har ikke pusset tenner (siden jeg ikke har vann) og har heller ikke tyggegummi dermed kan jeg drepe med ånden min.

 

Det frister LITE å dra til butikken i denne tilstanden=(

 

Nå skjønner jeg hvor bortskjemt jeg er. Vann er viktig. Vann er kilden til alt liv og normal hygiene. Værsåsnill, gi meg vannet mitt tilbake. Jeg lover å være snill. Jeg lover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe - sånn har vi også opplevd og det er utrolig kjipt!! Kommunen her satt ut "vannvogn" som vi kunne hente vann i mens de reparerte ledningen (det tok ei stund). Riktignok ingen som gav beskjed til oss - vi fant det ut da vi ringte kommunen og spurte hvor vannet ble av - passet omtrent like dårlig for oss som hos dere, både til menneskevask og klesvask...

Skrevet

Æsj, kjedelig når vannet forsvinner, det har skjedd 3 ganger i løpet av det ret vi har bodd her...ene gangen var det borte i 2 døgn pga at en idiot hadde grav over en vannledning.

 

Hadde heldigvis våtservitter og drikke i skapet pluss at farfar kom med to kanner vann til oss da.

 

Du får pusse tennene med litt tannkrem, det er ikke farlig...flettehåret hvis det er langt eller spraye det litt...og så får dere ta en kjapp nødhandel i butikken...kjøp inn flaskevann...lurt å ha stående litt, har alltid litt til en krise i langskapet, står en 5liter der nå..klok av skade...

Det kan fort ta hele dagen når det har sprukket en vannledning og det kan være smuss i vannet i flere timer etter det er fiksa, så være forsiktig med å drikke vannet uten å koke det første døgnet i hvertfall når det er tilbake..unngå også å tappe varmtvann da for å unngå at det dras for mye skitt inn i varmtvannstanken..tapp kaldtvann av kranene til vannet er helt klart i hvertfall.

Skrevet

Jeg sjekket kommunens nettsider i sted, de har da altså funnet ut at en vannledning har røket. Men ikke nøyaktig hvor. Så dette kan ta sin tid:/

 

Jeg får heller gå på butikken i denne tilstanden og trøste meg med at ingen andre har vann heller, så alle andre ser like jævlige ut, hehe:P

Skrevet

Haha, fant asan våtservietter i skapet, funker det for mor, så får det funke for lillegutt også;-)

 

Men vann må vi likevel ha, så jeg skal bort på butikken nå. Men min store bekymring er toalettet. Eldste er 5,5 år og er på do støtt og stadig med større og mindre ærend. I sted var det litt vann i doen, men det tørket kjapt inn etter jeg trakk ned=(

 

Uff, tror ikke all verden hårspray kan hjelpe på dete kråkereiret mitt. Tror jeg rett og slett bare trer en caps oiver hopdet, selv om det pøsregner ute.

 

Ja, skjebnens ironi. Ute pøsregner det. Inne er det total tørke.

Skrevet

du kan helle vann i doen...regnvann duger fint.sett ut spann..

Skrevet

Hehe, tror ikke det kommer ti liter, men det kommer nok litt som jeg kan hive nedi.

 

Avgårde til butikken nå, wish me luck!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...