Gå til innhold

Vondt i nakken og hodet, WHAT TO DO????

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har spenninger fra rygg/nakke som går oppover i hodet... I natt fikk jeg ikke sove fordi det gjorde så j****la vondt! (Og ja, akkurat når man har barnefri og kan sove så lenge man vil).

Jeg blir svimmel bare jeg snur hodet litt for fort (ikke noe mer enn folk pleier og snu hodet sitt) og hvis jeg bøyer meg ned, og reiser meg opp, blir jeg skikkelig svimmel.

Er dette grunn nok til en haste-time hos legen i dag? Og hva får de gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høers ut akkurat som min nakke!

Få deg legetime, og be legen om henvisning til fysioterapi. Og så kan du få smertestillende.

Skrevet

Da ville jeg tatt en tur til kiropraktor,ikke legen. Legen kan evt. stille en 8ikke helt nøyaktig) diagnose,skrive en sykemelding og evt. resept på smertestillende o.l En kiropraktor kan få vekk smertene ganke kjapt,så for meg ville valget vært enkelt!

God bedring!

Skrevet

ups,små fingre som denga på tastene,hehe.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, men må man ikke innom legen før man kan dra til kiropraktor? Altså, få henvisning?

Sykemelding vil jeg ikke ha, men smertestillende hadde vært noe... This is killing me!

Skrevet

Som de sier, en lege får ikke gjort så mye med årsaken, bare tilby lindring med smertestillende.

Kom deg til kiropraktor/fysioterapaut! ( litt ute av sammenheng men..) Jeg hadde min første time hos fysioterapaut i går med bekkenet mitt. Det første han gjorde var å knekke opp nakken! Ikke så behagelig akkurat når han gjorde det, men du verden så bra det ble etterpå!!

Skrevet

Du må gå til fastlegen, som henviser deg videre ;0)

God bedring og lykke til! Sliter med det samme... Det er best å gjøre noe med det nå, før det blir enda verre.

Skrevet

Kiropraktor er fantastisk mot min nakke og rygg når det låser seg.

Er heldigvis en stund siden jeg trengte kiropraktor da,men jeg ringte bare og bestilte time uten henvisning fra lege.

Men kan være greit å få en time hos legen for evt å få vite hva de tror og få noe smertestillende å ha for sikkerhetsskyld.

God bedring! Føler virkelig med deg:-(

Skrevet

manuell terapuet, naprapat eller kiropraktor anbefaler jeg.

Har du råd til det - skipp henvisning og gå rett til en behandler du får tak i. Hvis ikke - få henvisning fra lege og finn en manuell terapeut (er fysio med tilleggsutdanning) med avtale (helseavdelingen i kommunen vet hvilke).

Anbefaller trening, uttøying og avspenning.

Pass på å være sikker på at du er helt avspent (også i kjeven) før du sovner.

Husk på å sjekke i løpet av dagen at du ikke går og kneiser med nakken eller spenner skuldrene. Sjekk hele tiden i starten. Etterhvert vil det gå automatikk i det.

Et glass rødvin hjelper deg til å slappe av (virker bedre enn piller!)

god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...