Gå til innhold

noen som har fått beregnet foreldrepengene ut fra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

6mnd? og ikke de 4 siste ukene?

jeg hadde hørt at man kunne få beregnet foreldrepengene ut fra 6 av de 10 siste mnd... og at man da kunne ta de som gjør det gunstigst for mor... men er det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de tar utgangspunkt i hva du tjente siste dagen du jobbet før permisjon. Vi fikk lønnsøkning nå i juli, og det er dette min arbeidsgiver har skrevet på papiret jeg sendte til NAV.

Skrevet

Sist jeg skulle ha permisjon, sa de at det med å regne snittet av de seks beste av de ti siste mnd var beregningsmåten for arbeidsledige.

Skrevet

Jeg var hos NAV og forsøkte å få klarhet i dette.... og det var jammen ikke lett! Slik jeg forsto det så er utgangspunktet de siste 4 ukene før permisjonen. Men dersom du har veldig variabel inntekt, som for deltidsansatte studenter som jobber mer i ferier, mindre før eksamen osv.. så gikk det litt på skjønn. Altså kunne de regne gjennomsnitt av de siste 6mnd, de siste 10 mnd eller feks de siste 12 mnd... Alt ettersom.. Men noe klart svar på hva de kom til å gjøre var ikke lett å få!

Skrevet

Ja, det tror jeg også. Det er annerledes når man regner ut permisjonspenger.... Ganske sikker på at de tar utgangspunkt i siste dag på jobb før permisjonen begynte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...