Gå til innhold

Svangerskapsrelatert hodepine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå våknet med hodepine 3.dagen på rad uten at jeg helt forstår grunnen til at den er der. Har lest at hodepine i svangerskapet er vanlig og at det kan komme av hormoner. Det jeg lurer på er hva man kan gjøre for å bli kvitt den? Jeg har ikke lyst til å dytte i meg paracet med mindre jeg må...:)

Noen som har erfaringer med dette? Hvor lenge pleier man å ha slik hodepine?

Kan ikke huske at jeg hadde dette sist...:)

Takk for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte. Hodepine når jeg våkner om morgenen, men synes det som oftest blir noe bedre utover dagen. Har gått litt i perioder hvor plaget jeg har vært, men har hatt det av og på helt siden første trimester. Nevnte dette for jordmor som sa at dette er vanlig og hormonrelatert. Jordmor sa det er ekstra viktig å drikke mye, ellers hadde hun ikke så mange tips å komme med.

Skrevet

Hei, jeg hadde hodepine/migrene sammenhengende i 5-6 uker.

Det er helt forferdelig, særlig når man har et barn fra før å ta ansvar for.

Jeg tok Paracet, men det funket ikke i det hele tatt for min del.

(Nå hører det med til historien at jeg har kronisk latent migrene, men kan jo så klart ikke ta migrenemedisin med bebi i magen)

Det som tilslutt knakk koden for min del var Bowen-teknikken. Det er en slags behandlingsform som hjelper kroppen til å finne tilbake til slik den egentlig skal fungere...

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men ta en titt på denne siden her. Hun holder til i Bærum og det skulle kun 3 behandlinger til før jeg følte meg bedre og ikke trengte å gå der mer. SÅ selv om det koster litt (500 pr gang) så er det ikke så ille når det hjelper så raskt!!

http://www.bowen-virker.no/

Ellers må du drikke masse masse vann, og prøve å slappe av når du har muligheten til det!

God bedring og lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...