Gå til innhold

Fy fa.....e det mulig!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ul termin igår. Vokna til rier i halv fem tiden i går morges,uregelmessige men dog. Bada og gjikk og trødde her hjemme og riene varierte i styrke og regelmessighet,var nede i 4 min mellom. Skulle til kontroll hos jordmor den dagen likevel så eg avventa til da. Jordmor undersøkte meg-var myk og moden,mangla siste kant før det var klart,men ho meinte absolutt at eg var fødeklar. Ble enige om at eg skulle gå å trø litt noen timer og så ta kontakt med føden om kvelden for en sjekk om bebissen hadde det bra og kanskje få noe å sove på. Ho var heilt overbevist om at bebissen ville komme i natt-jeg har fått det klassiske fødeuttrykket som ho sa....hovne ben og ansikt-og det har jeg ikke hatt før.

Var veldig til og fra resten av kvelden og jeg kvir meg for å ringe føden unødvendig-så derfor lot jeg være..... La meg i halv tolv tiden og voknet i 02 tiden av at nå var det rier på gang igjen. Men ikke denne gangen ble det noe dreiss over det,de kommer uregelmessig men er vonde nok og jeg konsentrerer meg om å puste meg gjenom de. Tidsintervallet er fra 10 -15 min ,alt for lenge,men akkurat nok til at jeg ikke får sove..... Klokka 0730 stoppet det opp.

Så nå sitter jeg her-bare lett murring i magen og aner ikke hva jeg skal gjøre. Det verste er at jeg er tredjegangsfødende så dette skulle jeg jo ha visst. Minnes forrige fødsel som lignende,men da var jeg jo på sykehuset og under kontroll fordi jeg hadde fått piller. Og det meste var uregelmessigt helt til det var 6 cm åpning. Da gikk det 7 min til bebissen var født. Så jeg tenker litt på det også....Men er så redd for å ikke bli tatt på alvor på føden.

 

Noen som har et råd-eller opplevd lignende? Jeg er livredd nå for at alt stopper opp og jeg plutselig må gå en uke eller to til..... Jordmor og legen min tar ferie nå, så jeg har ikke fått noen plan på hva jeg skal gjøre videre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke paa at det gikk saa kjapt sist gang og jm egentlig anbefalte deg en sjekk hadde jeg ringt inn og hoert hva dem saa ialelfall.

 

Ellers saa maa jeg bare si at er det en ting jeg har laert saa er det at det hjelper lite ( i en del tilfeller) aa vaere 3 gangs, enten saa vet man ikke uansett for det er noen nytt eller saa har man glemt/fortrengt.

 

Hilsen en til som venter nr 3 :)

Skrevet

Har snakka med jordmor og ho bestillte overtidsvurdering til meg på tirsdag-just in case. Så da har jeg oppfølging om en uke. Jeg får bare gå å vente å se hva som skjer. Huff-for en rar følelse......Så lenge det ikke er farlig for bebissen å gå sånn så overlever nok jeg. Det er godt med liv om dagen kjenner jeg,men kan likevel ikke fri meg helt fra rare tanker som gjør meg engstelig. Men slik er det vel. Takk for svar iallefall:-)

Skrevet

Jeg forstår at du blir både engstelig og utålmodig. Heldigvis kjenner du jo mye bevegelse der inne, som du skriver, og da er nok alt i orden.

 

Jeg håper tida går fort for deg, og at alt går bra. Lykke til i denne site tida før babyen kommer! :-)

 

 

Skrevet

3 gangs fødene eg og,våkner hver natt med rier...av og til e de så sterke at eg nesten mister pusten,etter en dårlig natt med mye rier å lite søvn,så går eg med små rier å muring hele dagen...har 6 dager igjen til terminen,riene mine kommer med 10 min mellom rom...sånn holder de på i flere timer,så plutselig forsviner de...Legen min e gått på ferie også,det er skikkelig py...

Skrevet

Har du tatt kontakt med føden eller? Og hva har de eventuellt sagt til deg? Jeg var moden igår når jordmor undersøkte og det var bare den siste lille kanten igjen snakka hun om....Jeg regner derfor med at mine rier har vært disse berømte 3 cm..... Men det er litt rar og litt uggen følelse å gå sånn.....Og jeg lurer på hvor lenge jeg kan gå slik....Har nå nettopp gått en lang tur og selv om sex er det siste som frister nå,så spørs det om jeg ikke må hoppe i det ikveld likevel og få litt fart på dette;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...