Alvefjeset Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Om man har et ønske om å få to på en gang, finnes det noe preparater å bruke da, kjerring råd, eller noe . Hva som helst? Diskuterte med en venninne her om dagen, men ble ikke noe klokere av det... Jeg ønsker ikke tvillinger, men noen gjør sikkert det. Praktisk om kroppen ikke orker mange svangerskap, og man ønsker mange barn!
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Det eneste er vel kunstig befruktning, det er da sjansen for tvillinger er stor. Men det finnes vel neppe noe kjerringråd om hvordan få tvillinger, et litt merkelig spørsmål syntes jeg.
Spanskeflua Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Har ikke hørt om noe "middel" for å få tvillinger... Synes det er rart hvis noen i utgangspunktet skulle ønske seg et risikosvangerskap, for det blir et tvillinsvangerskap betegnet som av mange leger.
Gjest -<<- Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hormonstyrer syklusen. Eventuelt benytter seg av IVF og setter inn mer enn ett befruktet egg, eller venter til man er i slutten av tredveåra - siden sjansen for at flere egg løsner i en eggløsning da øker.
Miramor Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Ta hormoner som stimulerer eggløsning, eller kunstig befrukting der det blir satt inn to befruktede egg. Eller vente med å bli gravid til man nærmer seg 40 år. Eller så ville jeg ha satset på to svangerskap, det er veldig gøy når alt går bra med et tvillingsvangeskap, og det gjør det som regel. Men det er større risiko å bli mamma til to prematurbarn. Jeg var heldig å føde til termin, men da hadde jeg ligget i 2 måneder rett ut i en seng på grunn av at den ene tvillingen min hadde nesten foten ute (!!!) Fra uke 27 hadde jeg ingen livmorhals, og det var risiko for fødsel hele tiden. De ukene som fulgte var særdeles slitsomme og nervepirrende, men det gikk heldigvis bra takket være den innsatsen jeg gjorde med å ta det fullstendig med ro. Så det å bli tvillinggravid er et stunt uten sammenligning.
Alvefjeset Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2008 Takker for svar! Jeg er IKKE ute etter å bli gravid med tvillinger, tvert i mot! Har to barn, og har ikke noen planer om å prøve med det første, ( om ikke sambo ombestemmer seg da!) Jeg bare lurte på om det var mulig... Og igjen. Ingen plan om tvillinger her i gården!
Miramor Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Når alt har gått så bra så er jeg veldig glad for at jeg ble tvillinggravid, spesielt med tanke på at jeg ikke hadde noen fra før og var over 35 da jeg ble gravid og ikke skal jeg ha flere barn heller. Det å gå tvillinggravid var helt greitt frem til uke 27. Men alle har jo lov til å ønske seg tvillinger, og det ser ut til at kjendiser i USA også gjør det. Lurer på om ikke det har vært litt ekstra hjelp som de har fått?
Alvefjeset Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2008 skjønner godt at du er takknemlig for tvillingene dine! Perfekt resultat med et svangerskap og 2 flotte barn! Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå