Gå til innhold

Disse utelandske dørselgerne - bare meg som har dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det noen som handler av dem? Jeg hadde en polakk i fjor som skulle selge meg hjemmelagede malerier for å støtte syk familie hjemme, og da jeg pent takket nei (i all hovedsak av prinsipp) ble han dritsur og jeg er sikker på han kalte meg navn på polsk da han hytta med neven og gikk ned trappa.

I forgårs (passet sykt dårlig siden jeg har fått hyperemesis og knapt klarer å stå på beina, mens gubben prøvde å legge ei snuppe som ikke ville sove) hadde jeg en fra Haiti som skulle selge meg norske bøker fra et eller annet forlag - litt mer seriøs denne gangen og viste arbeidstillatelse og greier før han presenterte bøkene. Jeg hadde ingen planer om å handle denne gangen heller (av prinsipp og ikke minst fordi det passet så elendig) så jeg takket nok en gang pent nei, men han tok jo ikke nei for et svar og sa at han "ikke plaget meg for å plage meg" og da jeg sa vi var syke så dro han frem en annen bok som hadde masse tips og råd om hvordan leve sunt (mm - for det er jo derfor jeg er syk, men det kunne oj ikke han vite). Jeg er fortsatt høflig og sier at nei, trenger jeg en bok går jeg i bokhandelen. Hvorfor kan de ikke da bare ha litt ydmykhet og takke for seg og gå videre i stedet for å bli sure??

Og hvem er det som har overbevist dem om at dørsalg er en god ide i Norge nå til dags? Er det virkelig så mange som handler av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt noen her også men de har gitt seg med en gang når jeg har sagt nei, og ikke vært uhøffelig.

Skrevet

mye av det er jo bare lurerier, men hvis vedkommende jobber for et selskap, (viste arb.tilatelse) kontakt firmaet og klag på arbeidsmetodene! ;)

Skrevet

Har til tider mange dørselgere her, som selger både tegninger, roser, malerier, bøker ol. Har heldigvis aldri vært borti noen ufine, de har alltid vært høflige og gått hvis vi har takket nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...