Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 For noen mnd. siden fikk datteren vår en reaksjon med elveblest med kraftige hevelser rundt halsen. Hun hadde spist fisk så barnelegen hennes ville at vi skulle teste ut dette på legekontoret. I flere omganger forsøkte vi å gi henne fisk, og det gikk veldig bra. Ingen reaksjon. Konklusjonen bla at det sannsynligvis var den ferskpressede bringebærjuicen hun hadde fått en liten skvett av i vannet sitt hun hadde reagert på. Vi ble enige med legen om å ikke gi henne mer bringebær før sommeren og at vi da tok raskt kontakt med lege om det var reaksjon. Nå lurer jeg på.. Hvor lang tid etter at man har spist kan en slik reaksjon komme? Hun spiste bringebær i kveld og har ikke virket til å ha noe ubehag som sist.. Hun virket til å klø litt og har fått 5-6 små prikker på halsen, men det kan jo ha vært noe annet og, unger har jo prikker i ett sett. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er "faren" over nå? Det er 4-5 timer siden hun spiste nå, hun er ett år. Bør jeg legge henne inne hos meg eller ? Sistgang kom reaksjonen straks etter måltidet og forverret seg noen timer før det gikk ned igjen, men det er jo en tid tilbake, hun kan jo ha vokst av seg hva det enn var for en reaksjon hun hadde på hva det nå var hun reagerte på.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 hmm, henter henne inn til oss jeg da, så slipper jeg og fly ut og inn hos henne og være engstelig i ett sett..
Jokeren Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Håper hun ikke får noe reaksjon denne gangen da.. Sov godt:)
OsloMor Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Ville bare si at min yngste (også melke, egge og soya-allergiker) fikk en helt forferdelig allergisk reaksjon på antibiotika, hadde HELE kroppen dekket med byller t.o.m. under føttene, inne i hender. Da jeg ringte allergologen vår på barnesenteret sa han at dersom barnet sveller opp i halsen grunnet en allergisk reaksjon, så skjer det normalt i timene rett etter at barnet har blitt utsatt for det de er allergiske mot. Håper dere får en rolig natt uten de verste reaksjonene:)!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2008 Hun fikk kun noen få prikker og var litt sutrete og virket til å klø litt, men det han jo like gjerne ha vært noe annet og.. Vi ser det an litt til og prøver igjen senere og håper hun skal tåle det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå