Gå til innhold

Man er ingen menneskeslakter om man velger en abort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så forbanna!!

Lei meg.. og frustrert!!

Har et sykt barn i magen, alvorlig syk, og mulig kromosomfeil også.

Så kommer det fra noen jeg har snakket med at de synes jeg er en menneskeslakter om jeg velger bort barnet!!! (abort)

Ærlig talt, om barnet er så sykt!

Og hvorfor driver de hersens kjerringene her inne å krangler på etterlattdebatten om hvem som har det vondest etter de har mistet?

Det er da for faen ingen konkurranse!!

Jeg er oppgitt og sjokkert..

Og nei, jeg er ingen forbanna helgen! Har sagt min del dumme ting her inne også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hva som feiler barnet?

Og den komentaren om at du er en slakter var grov og horribel. Og en person som virkelig ikke har sosiale antenner.

Det å ha et sykt barn i magen er ille, og når en får beskjed om at en kan avbryte svangerskapet så er det meget alvorlig. Og her i landet er det så strengt at det kun er lov når barnet er sykt eller moren er alvorlig syk.

Tenker på at det må være en så grusom avgjørelse å ta for deg og din kjære uansett valg. Enten velge at barnet slipper å lide, elelr om dere skal ha en så sykt barn som da kansje ikke vil overleve... og det er DITT valg, ingen andres valg. Så hva andre tenker og mener så skal du drite i det... det er en kamp innenfor dine 4 vegger å ikke almenheten. Du velger det som er best for ditt barn og din familie.. Samme hva du velger så er det et smertefullt valg. Og som du sier det er ingen konkurranse om hvem som lider mest etter et tap. Er ille nok at dere har mistet et barn. Og bedre å vise omtanke for hverandre.

Stor klem skal du ha uansett. Masse lykke til med den store avgjørelsen du skal igjennom... uansett hva du velger å gjøre.

Skrevet

Du er ingen menneskeslakter, dermed basta.

Du har det ille nok nå om ikke uvitende mennesker skal gjøre valget ditt og livet ditt verre!

Skrevet

Jeg må si meg enig med de to over her, du må bare forsøke å lukke ørene for slike utsagn. Dette må være utrolig tøft for deg og din familie. Jeg ønsker dere styrke og mot til å takle det som kommer.

Skrevet

Helt enig med deg, desembermirakel! Du har ALL min støtte!

Skrevet

disse menneskene som sier slikt.. de har nok ikke "gått en mil i dine sko"... man kan ikke sette seg inn i en situasjon som din, uten å oppleve det.. hva man selv hadde gjort eller ikke.. men dette er ene og alene ditt, og din manns valg, ingen andre. er kjempe lei meg, på dine vegner, som må ta dette valget, kan ikke tenke meg hvor tungt det må være..

dere er i mine tanker...

Skrevet

Takk alle sammen!

Ble ikke mye krangling ut av denne debatten da.. hehe

Men det var godt å lufte tankene og få ut litt frustrasjon!'

Skrevet

kjære deg

Selv hvor sykt et barn kan være, er det et LIV.

Du dreper et menneske vis du velger abort.

Nå er livet slikt at ikke alle blir født normal.

Du burde se på det som en oppgave du har fått, ikke ønsket oppgave, men ditt avkom.

Det er det beste du kan gjøre, er å vare på det det som har blitt skapt inni deg.

Skrevet

Ja du tenker nok på barnets beste hvis barnet blir født alvorlig sykt, sunshine! Jeg vil vel heller si det er egoistisk å bringe frem barnet for enhver pris, istede for å kunne klare å se litt lenger frem i tid enn nesetippen!

Jeg synes HI her skal bli respektert for sitt valg, og ikke bli plaget av abortmotstandere som tror de gjør det beste ved å bringe et alvorlig sykt barn til verden. Et barn som kanskje blir liggende som en grønnsak og lide til det dør. Joda, det er jo et kjempe fin liv det, sunshine 87!

Hi, tenker på deg!

Skrevet

jeg jobber med psykisk utviklingshemmede i alle slags former og varianter, diagnoser i hytt og pine.

mange av dem har en utrolig livsglede!!

men så har man de andre.. som bare ligger der og blir stimulert av lava lamper og spedbarns uroer i en alder av 20..

Man vet aldri i hvilken grad disse barna kommer til å få livsverdi eller et smertefritt liv, så jeg skjønner deg godt jeg.

Det er en jobb for livet og man vet faktisk ikke alltid hvor mye glede barnet får ut av livet heller.

selv om et hjerte slår betyr ikke det at man opplever livet slik vi gjør.

Man må faktisk tenke livsverdi foran livsrett i slike situasjoner.

Må være et grusomt valg å ta, men all respekt til deg og dine for valget. lykke til videre og varme tanker sendes deg fra meg:)

Skrevet

Stakkars sunshine87... Håper for din del du aldri kommer i min situasjon.

For både det barnets del og deg.

Skrevet

Hvordan går det egentlig med deg, desember mirakel?

Skrevet

Nå kom du med en litt annen vinkling en det jeg trodde da desember mirakel, for jeg er imot abort, VELDIG imot abort! Men ikke for en hver pris, stakkar stakkar deg, hadde nok ikke visst hva jeg ville gjort, det er vanskelig valg du har fått! Jeg skjønner deg uansett hva du vil gjøre i denne situasjonen, og folk som mener du er en menneskeslakter, har hverken vett eller empati, og burde oppsøke psykolog!!

Klem

Skrevet

*trøsteklem* til deg, desembermirakel! For en helt utrolig grusom ting å si til noen som har det veldig vanskelig! Jeg er så heldig at jeg ikke kan sette meg inn i hvordan det er å være i din situasjon, og det kan neppe de b*tchene (hvem de nå er) som kom med kommentaren du nevnte heller. Det er jo veldig enkelt å være prinsippfast når det gjelder noen andre, og ikke seg selv! Jeg håper alt ordner seg på den måten som blir best for akkurat dere. Lykke til!

Skrevet

Svarer Lacey

Det går faktisk mye bedre!

I går fikk jeg vite at barnet ikke har noen kromosomfeil!

Hurra!

Så i morgen skal jeg til riksen igjen for nye prøver og undersøkelser.

For hjerte til babyen er så skadet at de må finne ut hvordan de skal redde den. For det skal de! Barnet mitt skal klare seg:)

Så skal de også sjekke nyrene igjen, det var noe rart sist han ikke fikk tak i. Men jeg er bare så lettet over at det ikke er noen kromosomfeil.

Da har jeg plutselig barnefars støtte oppe i alt dette også.

Takk som spør forresten:)

Skrevet

Eh?? hallo.. viss det hadde vært å drepe hadde det ikke vært lovlig, og man hadde blitt straffet for det! Og da tenker jeg ikke på av religiøse fanatikere ( ak idioter) som ser på abort som drap. De har satt en tidsgrense på vanlig abort til uke 12, og før det kalles det ikke en baby men embryo. Og dersom en får ta abort etter uke 12 er det på strenge vilkår dersom barnet er for sykt, Jeg jobber med slike barn og elsker dem over alt, men jeg ser hvor mye de sliter og hvor mye foreldrene sliter. SÅ, dersom du ikke ahr noen i nær slekt eller jobber med det, så klapp igjen!!! Da vet du ikke hva du snakker om!

Skrevet

Har lest innlegget ditt flere ganger, desembermirakel, men har blitt så forbanna på dine vegne at jeg ikke har klart å formet setninger.

Utrolig glad for å høre at det går bedre og at barnet ditt ikke har en kromosomfeil.

Gud, for et sterkt menneske du må være som takler dette og samtidig har bestemt deg for at barnet ditt skal klare seg. :)

Personlig tror jeg tro kan flytte fjell.

Viljestyrke kan utrette mye, så hold på den tanken at barnet ditt SKAL klare seg. Aldri tillat deg selv å tenke "men hva om...".

Som min healer forklarte det; Dersom du tillater tvil å feste seg i hodet forplanter det seg til resten av kroppen og kroppen lystrer.

Dersom du har tro på det alternative, oppsøk en healer.

Det er ufattelig mye en healer kan gjøre, så dersom du ikke har vurdert det vil jeg anbefale deg å prøve.

Skulle tilbydd meg min hjelp, men tror ikke mine krefter er sterke nok, men skal sende deg positive tanker. :)

Lykke til, både til deg og barnet ditt. :)

Skrevet

Tusen takk for all støtte!

Dere er herlige!

I dag var jeg tilbake til riksen, barnekardiologen er positiv til operasjon etter fødsel:)

Så dette skal gå så bra!!

Og lille krabaten i magen er kjempe aktiv!!! Hehe, han fikk legen til å svette, for han fikk jo aldri tid til et skikkelig bilde, så i morgen skal vi tilbake:)

Skrevet

Hold oss oppdatert, desembermirakel. :)

Vil gjerne vite hvordan det går med dere.

Skrevet

uansett om barnet er sykt så er det da et liv der inne forde! jeg hadde ALDRI i livet tatt abort pga det....så klart ønsker alle seg et friskt barn men når det ikke går sånn så skal man liksom bare drepe ungen sin? for det er jo det man gjør da....

nei, jeg er helt i mot abort, eneste gode grunnen man kan ha for å ta abort er hvis man har blitt voldtatt! da er man helt uskyldig selv.

For det andre jeg er i mot abort værtfall etter 5 uke. hjertet til ungen begynner jo å slå etter 5 uker....tar du abort da så har du drept din egen unge....dette er bare fakta!!!

Skrevet

Har ingenting annet enn å si , stakker deg ungmamma som er såååå hinsides trangsynt! Hvordan klarer du deg ute i den vide verden?? Har du noen gang truffet på et slikt vanskelig valg?

Det er søren meg ikke enkelt. Og for deg som mest sannsynligvis har et friskt barn er det utrolig lett å si noe som det der..

Blir rett og slett pinlig berørt på dine veier!! Stakkar deg!!

Skrevet

Ungmamma21,

Aldri si aldri, og kom deg ned fra den høye hesten du har plassert deg selv på.

"eneste gode grunnen til å ta abort er hvis man er blitt voldtatt! da er man helt uskyldig selv."

Du sitter vel ikke der og sier at det er ens egen feil dersom man bærer på et alvorlig sykt barn?

At noen i det hele tatt kan tillate seg selv å vrenge ut av kjeften sin det du gjør i innlegget ditt er ufattelig. At mennesker som skal ha barn kan ha så lite empati er skremmende.

Hvordan sover du om natten etter å ha vridd ut av deg noe så grusomt til en kvinne i en utrolig vanskelig situasjon?

Du burde virkelig skamme deg, Ungmamma21.

Å være SÅ inn i helvete usympatisk burde virkelig ikke gå an!

Å ha disse meningene er en ting, men å vrenge dem ut av seg til en kvinne i en vanskelig situasjon er noe du virkelig burde holde deg for god til. Hodet er ikke bare til pynt, det er lov å bruke det også!

Skrevet

Jeg digger virkelig å lese innleggene dine, de er så velformulerte og treffende! Jeg sitter bare å ler og nikker ivrig!!

Skrevet

"er imot abort uten om ved voldtekt"... assa... jeg får bare ikke dette til å holde. De abortmotstanderne snakker om fosteret/babyen. Men om kvinnen blir voldtatt da er "lov" for noen av dere... dobbeltmoral.

Kan dere sette dere inn i hva for noen grusomme valg desembermirakel faktisk har hatt?? Empati er kansje noe flere ikke har hørt om.. Det å ha egne meninger å at det er yttringsfrihet er en ting, men en kan fakstisk holde kjeft om en ikke har noe pent å si.OG hvertfall i en slik situasjon desembermirakel her har vært i/er i.

Jeg er glad jeg ikke har havnet i en slik situasjon selv, og syns virkelig desembermirakel har vært tøff hele veien. Og nå er jo babyen hennes hvertfall et mirakel;) Det ser ut som det lysner i tunnellen og at barnet kan opereres etter fødsel... All ære og mange klemmer til deg desembermirakel i disse tøffe dagene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...