Gå til innhold

HJELP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal dere høre! Jeg og barnefar bor sammen i en liten leilighet som er kun 30 kvm!! Den har ingen soverom men en seng pent planta bak er skillevegg i stua. Kles skapet mitt er en bag i ett hjørne!! Nå er jeg 33 uker på vei med vesle prinsen vår, men har vi funnet ett sted å bo når minsten kommer?? Nei.... Jeg har mast siden januar om at sånn her kan vi ikke bo med babyen for her har vi ikke engang en skuff å legge bleier i. langt mindre plass til en seng eller noe annet vi trenger til minsten. Og vi har kikka på markedet osv men han får rett og slett ikke fingeren ut!!!! Og i kveld presterte han å si at det ikke var noen krise om babyen kom og vi fortsatt bodde her for faren hans hadde visst hatt like dårlig plass og han hadde hatt mange barn! Og han var ikke sikker på om han var villig til å betale på "alle greiene" som fulgte med ett nytt sted å bo... Så nå sitter jeg her med en slags vanvittig panisk følelse!! Er så fortvila... Har begynt å tenke ut måter å fortelle han at jeg ikke er villig til å bo sånn her med en baby og at jeg vil finne en leilighet å leie for meg selv for noe kjøp er ikke aktuelt for meg alene.. Greier ikke holde tårene helt tilbake!! Og selv og vi bor i en leilighet der det er umulig å gjemme seg med mindre man setter seg på do ser han ikke hvordan jeg har det... Er det jeg som er hysterisk og hormonell som tenker sånn?? Noen som har prøvd bo i lignende leilighet med baby?? Trenger sårt litt hjelp... Vil jo ikke gå fra han bare for noe sånt!!!!!! Men hva gjør jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojoj! Vi bodde selv på 35 kvm til uke 37, og jeg hadde helt hetta da, selv om vi hadde kjøpt leilighet og bare venta på å flytte inn. Tenk om babyen kom for tidlig tenkte jeg... Ikke aktuelt for oss å bo slik med en liten en! Det er jo bare ikke mulig med alt utstyr som trengs, og etterhvert når babyen skal ligge på gulvet, begynner å bevege seg rundt osv. Den trenger også en del fred og ro, og det er jo vanskelig hvis dere også skal leve og være i samme rom som babyen hele tiden. Synes ikke det er du som er hysterisk og hormonell, det er han som tydleigvis ikke har tenkt over hva det innebærer å få et barn i huset! Kan vel ikke gå fra han bare for dette hvis det er bra mellom dere ellers, men skjønner at du begynner å tenke i de baner for det er jo viktig hvordan man bor da! Går sikkert an å klare det, folk lever jo over hele verden under mye dårligere forhold enn dere, men de har jo som regel ikke noe valg da. Hvis grunnen til at han ikke gidder å flytte er at han er lat, så er det jo ikke noe særlig...

Sett deg på do og grin litt, ta deg så sammen og forklar han saklig og grundig hvorfor dere må flytte. Ta initiativ selv, konkrete forslag til nye leiligheter, dra han med til han skjønner at du har "bestemt dere" for å flytte! Ikke akkurat det du har energi til nå tenker jeg, men det begynner å bli på tide å gjøre noe nå! Tar tid å finne noe og flytte og komme i orden! Lykke til!

Skrevet

har budd på 25 kvm med en liten baby:) var ikke noe problem det første året..er du kreativ klarer du fint å lage til gode løsninger for en kort periode:) når babyen begynner å gå,begynner "krisen" da trenger en virkelig større plass:) håper din kjære innser det etter hvert..gå på ikea,mangen smarte løsninger der:) stellematte på vaskemaskin for eksempel:) sovesofa?

Skrevet

problemet med å ikke ha soverom forstår eg godt...du må prøve å lage et soverom inne i stua som babyen kan ha som soverom..det gjorde eg og det funket:) bruk forheng:) klart det beste hadde vert større leilighet:)

Skrevet

mannen din bør forstå at dere må ha større leilighet etter hvert...håper det:) men det er ingen krise å ha baby på 30 kvm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...