anitra Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 når startet dere med det? har en gutt på 2 år så tenkte jeg skulle begynne så smått...
suski22.12.08 Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Jenta vår på 2 år syns det er råstas å sitte på potta si i alle fall. Hun kommanderer mamman sin på doen og så planter hun seg godt ned på potta og lager sånne tisselyder. Sssssss--- men det kommer sjelden noe da:-) Her om dagen kom hun småløpende mot meg, vill i blikket og med den ene handa planta på baken. MAMMA POTTE BÆSJE!!! Jaja tenkte jeg. Og jammen kom det ikke "resultat" i potta. SE sa jeg - så flink du er! Hvorpå jenta mi ser på potta si, grøsser skikkelig i hele kroppen og sier <ææææssj>. Hjelp tenkte jeg, må ikke ha skrekk for potta nei, da laget jeg skikkelig sirkus av det. "SE så fine bæsjen er, nå skal bæsjen på seiltur i doen, splæsj der datt'n. Hadet bæsjen!!!" Og så vinka jeg ned i doen og trakk ned. Jenta mi bare så dumt på meg og gikk ut av badet. jaja...
daneli Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Det viktigste er at barnet selv viser interesse av doen =) Det kan være lett å skremme barnet vekk hvis man presser barnet til å gå på do, uten at det selv vil. Prøv å kjøp en doring og prøv deg fram =) Går nok bra. Lykke til =)
sonnenschein Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Vi hadde både potte og doring stående/ liggende ved siden av doen fra gutten vår var 2 år. Men han viste sjeldent interesse og blånekta av og til i det hele tatt å prøve. 2 mnd. før sin 3 års dag bestemte han seg over natta at nå ville han slutte med bleie og det gikk helt av seg selv. (Skjedde selvfølgelig et par uhell, men etter noen uker både tissa og bæsja han på do!) Tror det er viktig som nevnt ovenfor å ikke presse til noe, veldig forskjellig når barna er modne for dogåing! Hos oss var det riktig å vente til gutten ville helt av seg selv...
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 mi datter er 18 mnd. ho har tisset og bæsjet på do siden ho var litt over et år. sier fra om når ho må bæsje. (tissingen på do er ganske tilfeldig). men bruker bleie konstant enda.
Lillebror Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 jenta mi slutta selv med bleier rett etter to års dagen, hun SKULLE ha tuse på......og da var jo saken biff ....slutta om natta på samme tid. enkleste av mine 4 hvertfall... men kan jo hende hu så på store søskenene som ikke bruker bleier og bestemte seg av den grunn. vi hadde ikke tenkt å starte før det ble sommer ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå