Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har noen gode råd mot soppinfeksjon.

Min kom tilbake en uke etter at canesten kur var gjennomført.

Jeg fikk beskjed fra legen min at jeg kunne ta flere kurer om jeg må, men hvis det ikke er nødvendig anbefaler han at jeg går med dette til termin og tar en ny kur rett før termin.

Problemet er bare at det svir og er ikke altid like behagelig.

Noen råd?

Jeg er i mot å ta flere kurer da jeg tror at dette kun vil kunne føre til resistans eller noe liknende etter hvert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært ille plaget av sopp og kløe og utflod over flere uker og brukt Canesten, både kombi kur og vanlig salve. Har vært endel opp og ned turer, litt kjipt... Men det som fungerte best for meg var å smøre naturell yoghurt på et bind og ha det på om natta. Det hjelper etter hvert. Ellers hjalp det å spise masse yoghurt og annen "sur" mat, for sopp liker ikke lav pH.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg brukte canesten salve mot soppinfeksjon, men Vivag vaginalkapsler var det som funket best hos meg - inneholder melkesyrebakterier og gjenoppretter normal bakteriebalanse i skjeden. For å forebygge soppinfeksjon: dusje underlivet morgen og kveld, hyppig undertøyskift, unngå truseinnlegg, unngå stramtsittende/synteteisk undertøy - bruk bomull. Vask undertøy på 60 grader. Det er iallefall mine råd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...