Gå til innhold

HJELP...


Skattimagen<3

Anbefalte innlegg

Nå skal dere høre! Jeg og barnefar bor sammen i en liten leilighet som er kun 30 kvm!! Den har ingen soverom men en seng pent planta bak er skillevegg i stua. Kles skapet mitt er en bag i ett hjørne!! Nå er jeg 33 uker på vei med vesle prinsen vår, men har vi funnet ett sted å bo når minsten kommer?? Nei.... Jeg har mast siden januar om at sånn her kan vi ikke bo med babyen for her har vi ikke engang en skuff å legge bleier i. langt mindre plass til en seng eller noe annet vi trenger til minsten. Og vi har kikka på markedet osv men han får rett og slett ikke fingeren ut!!!! Og i kveld presterte han å si at det ikke var noen krise om babyen kom og vi fortsatt bodde her for faren hans hadde visst hatt like dårlig plass og han hadde hatt mange barn! Og han var ikke sikker på om han var villig til å betale på "alle greiene" som fulgte med ett nytt sted å bo... Så nå sitter jeg her med en slags vanvittig panisk følelse!! Er så fortvila... Har begynt å tenke ut måter å fortelle han at jeg ikke er villig til å bo sånn her med en baby og at jeg vil finne en leilighet å leie for meg selv for noe kjøp er ikke aktuelt for meg alene.. Greier ikke holde tårene helt tilbake!! Og selv og vi bor i en leilighet der det er umulig å gjemme seg med mindre man setter seg på do ser han ikke hvordan jeg har det... Er det jeg som er hysterisk og hormonell som tenker sånn?? Noen som har prøvd bo i lignende leilighet med baby?? Trenger sårt litt hjelp... Vil jo ikke gå fra han bare for noe sånt!!!!!! Men hva gjør jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du .. :) jeg kan forstå helt klart hvordan du føler deg!! jeg selv mener ikke at du skal bo slik,om det er så liten plass. d å ha en unge tar plass. det hadde vært bedre om han hadde forstått deg liksom,og jeg skjønner at du ikke vil dra i fra han også.. men noen ganger må man bare tenke på barnets beste.... men,dere burde satt dere ned å pratet om dette skikkelig.. for nå er d ikke lenge til barnet skal komme,å da er det mye som skal gjøres. ! :) men jeg skjønner deg helt , tror ikke det har med alt hormonene å gjøre, for da må det være noe med hormonene mine også!! hehe. men finn ut av det,du vet best selv hva som er best for deg å din unge.. men jeg hadde ikke funnet meg i det .. blir ganske lite om det er tre som skal bo der , ikke bare dere to,men en liten prins å :) håper dere finner ut av det :) la meg få høre om det da:D lykke til ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på 32 kv.m. til guttungen var 3 år, så jeg ser ikke hvorfor du ikke skal kunne klare det. Men jeg skjønner veldig godt at du gjerne vil ha noe større. Det ville jo vi òg, men hadde ikke råd. Vi måtte jo bare gjøre det beste ut av situasjonen, og være glade for at vi hadde et sted å bo.

 

Jeg tenkte litt sånn som den kommende barnefaren at hvorfor skal ikke vi klare å bo så trang, så lenge de klarte det i gamledager (les etter 2.v.krig) med både 3 og 4 og 5 unger..? Og det vil gå helt fint for ungen å bo trangt i allefall det første året, men blir dere værende lenger enn det vil jeg anbefale at ungen starter i bhg ved 1 års alderen hvor h*n da får muligheten til å rase fra seg.

 

Som sagt så skjønner jeg at du vil flytte. Jeg har selv vært i samme situasjon, men alt går ann hvis man har en positiv innstilling til det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...