Lurvehette Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Bør de få vite om det, om en bruker canesten, og fødselen kan være rett rundt hjørnet? Kan det smitte babyen?
2 fine små Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg ville fortalt jordmor om alt som foregikk i underlivet mitt jeg.... =o) For aa faa den beste mulige behandling, hva er grunnen til at du ikke vil det? Alt av infeksjon er det smart og betryggende aa ha dialog med lege/jordmor paa spoer du meg.... =o) Lykke til!
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ville også fortalt det... Hvorfor la være? Det er jo veldig vanlig med soppinfeksjon i svangerskapet....
Lurvehette Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2008 Synes bare det er litt lite morsomt å snakke om, i tillegg til at jeg ikke vil virke "uhygienisk". Selv om jeg vet at renslighet ikke har noe med saken å gjør i den forstand.... Men er det smittsomt? For partner og baby?
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 dytter litt, for det lurer jeg på også.. om det kan smitte noe på babyen.. har 6 dager til termin..
Makko med to små gutter Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 For det første er det ikke noe flaut å snakke om, veldig mange gravide får en soppinfeksjon! Dette har ingenting med renslighet å gjøre og det vet jm og legen. For det andre så vil hun jo SE det! Du er helt sikkert rød og hoven, og har sikkert tykk hvit utflod i sjeden..... Og ja det kan smitte både barn og partner! Så det beste er å bli kvitt det før du går i fødsel (canesten kan kjøpes på apoteket).
ny_mor Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Jeg fikk tips fra min lege å ta en kur rett før tremin for å være kvitt dette under fødselen...
2 fine små Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Husk at det bare er ubehagelig for DEG aa snakke om dette, ikke for jordmor... =o) Det er nemlig jobben hennes! ;o) Jeg har snakket med baade lege og jordmor om min utflod som jeg trodde var noe med sopp eller lignende, og godt er det, fordi da ble det sent proever til dyrking som igjen viste at jeg hadde en infeksjon som krevde baade antibiotika under svangerskapet (mer enn en gang) og ikke minst skal jeg ha antibiotika intravenoest under foedsel. Jeg har nemlig GBS streptokokkinfeksjon type B, i baade skjede og urinveier, og det vil man gjerne vaere klar over foer foedsel dersom man har det. Heldigvis er det ikke mange som har dette i urin, det er mer vanlig at man har det som en del av sin normale bakterieflora. Men dersom jeg ikke hadde visst det, saa er det en bitteliten oerliten sjanse for at jeg var et av de halmstraaene som smitter babyen og dette kunne faatt noe foelger - som er mye mer alvorlige enn at det er ubehagelig aa snakke med min superkjekke lege om dette.... ;o)) Om du skjoenner. Saa stup i det - og fortell jordmor at du har sopp saa det holder og at du lurer paa hva hun kan gjoere med det. Lykke til! Kanskje du bare trenger en kort kur og saa er du ferdig med det? Better safe than sorry, sier jeg om infeksjoner.
2 fine små Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 En liten ting til, ekstra utflod som ogsaa kan foere til soppinfeksjoner, kan jo for noen vaere et resultat av at man har vaert FOR renslig! =o) Jeg har vasket meg for mye med saape der nede i begynnelsen av svangerskapet og har klart mindre utflod naa naar underlivet mitt (foran og paa midten) ikke har vaert i kontakt med saape paa maaneder.... Saa lite renslig blir du IKKE mistenkt for aa vaere med "litt av hvert' i skjeden som gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå