skorpion-74 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Hvordan er deres barn trassige, og hva gjør dere med det?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Han slår og sparker.. Kaster ting veggimellom.. Tar armene i kors og hever haken i sky og flyr rundt og sier - jeg vil ikke samarbeide tenk- - jeg vil ikke oppføre meg nei tenk- Jeg sier som regel til han at nå er det bra.. Gir han seg ikke så setter jeg meg ned på huk og sier at mamma teller til 3.. Har du ikke sluttet med f.eks og slå nå så må du sitte inne på rommet ditt til du har roet deg.. Noen ganger roer han seg helt andre ganger tar han en 5 min på rommet.. Han er 2.5 år.. Men vet jo ikke om jeg gjør det riktig.. hehe.. =)
Stratos med 3 barn Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Er det to-tre år? Her starta det da han var 1 eller kanskje enda før... :/ Vel, alt han vil men ikke får til blir han sinna for. Eller når han ikke får vilja si. Overser endel av det og prater med han når han har roa seg litt. Noe overser jeg bare, som i dag hvor han for ørtende gang holdt et helvete i butikken fordi jeg ikke kjøper med (alle) fotballene han ser. Denne gangen bare gikk jeg fra han for nå har jeg sakt nei i snart to år og vist til at vi har fotballer i fleng hjemme...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Bare forklare den øverste linjen.. hehe.. Jeg skriker ikke bare ut at nå er det bra.. jeg pleier og sette meg ned sammen med han og sier hvorfor han ikke skal gjøre det han gjør...
Stratos med 3 barn Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Ja, han er ikke to engang denne da...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Hun bare nekter å høre etter, løper når vi ber henne komme, skal bestemme selv både hva hun skal ha på seg av klær, hvor mye hun skal ha på seg, om hun skal vaske seg, pusse tenenr ol. Lar henne bestemme i enkelte tilfeller eks hvilken genser hun vil ha på, men når det gjelder hvor mye hun må ha på for å gå ut, tannpuss, vask ol bestemmer jeg. Har funnet ut at om jeg er konsekvent når det gjelder f.eks tannpuss, blir det lettere, hun forstår at det ikke nytter å nekte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå