Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Sønnen min elsker å leke krig med leke pistoler og div annet utstyr..jeg hater det,,det er vel nok krig i verden om ikke barn skal leke at de slakter hverandre ned..Så jeg har sakt at han ikke får lov til å ha leke pistoler,geværer og denslags..er jeg for streng ??? Mannen min sier at det er typisk gutter, men alikevel??
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Personlig tror jeg bare at det vil bli mere spennende. Men du bestemmer selv hvor grensene dine går, og hvilke kamper du mener det er viktig å bruke energi på.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Det der tenkte jeg endel på når jeg gikk gravid, hvor skulle jeg la grensen gå ved pistoler og krigsleker, nå fikk jeg jente, så regner med at problemet ikke blir så altforstort i forhold til det! Kanskje det er en ide å prøve å forklare sønnen din hva krig er, og at gevær kan også bruker på jakt f.eks, ikke godt å si, men det viktigerste er vel at du og din mann er enige om hvor grensen går i forhold til dette!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Sjekk prakisen i bhg også om du skal gjennomføre det. Min på snart 2 har aldri sett en pistol her hjemme, men tydeligvis har de vannpistoler i bhg for han vet hvordan de fungerer Synes ikke det gjør noe jeg da, så lenge de skiller på lekog alvor og det må de jo lære seg på andre områder i livet også, så...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Jeg skjønner deg veldig godt, samtidig som jeg har innsett at jeg nok kommer til å kjempe en tapt kamp. Boys will be boys. Jeg kommer ikke til å kjøpe pistoler etc til ham, men ei heller nekte ham å leke med det hvis han får det av andre.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 her har gutta pistoler, gevær. både kjøpt å hjemmesnekkret. har aldri sett problemet med det. (de får ikke lov til å sikte på noen da.) men interessen for det er liten,. leker bare litt innimellom. men stort sett leker de at de er på elg jakt.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Synes ikke du er streng. Vi lar sønnen vår leke krig, men aldri med leke pistoler/geværer som ligner de ekte våpnene. Vi kjøper heller ikke leke tanks, kampfly o.l. til sønnen vår heller. Vi var spent på hvordan de andre ungene her ville ta det når de skulle leke krig og sønnen vår dukket opp med en rot som lignet på en pistol. Bekymringen var grunnløs, nå løper alle ungene med pinner og røtter og skyter og leker krig...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Det jeg har gjort, er å ikke kjøpe til ungen selv og bedt andre la være også. Men det sniker seg inn likevel. Da har jeg sagt at dersom ungen sikter på noen, så går det i søpla med en gang(jeg knuser det og kaster det). Det er ikke få jeg har kastet opp igjennom. En kamerat av meg skjøt seg med hagle for mange år siden, jeg var med å fant ham. Etter det har jeg hatt alle slags våpen i vranga. Så det er ikke så mye jeg tolererer av slikt.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Enig med deg! Barn trenger ikke leke krig. Jeg kommer IKKE til å kjøpe slikt eller akseptere at andre gjør det hvis det blir en gutt. Regner med noen slektninger ikke kommer til å respektere dette, men da går lekene rett i søpla. Det er nok ondskap i hverden som det er.
engletrollet Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Her er det late som som gjelder. Jeg kjøper ikke krigsleker. De har vannpistoler, og om de vil leke krig så bruker de kvister som gevær. Jeg stopper dem ikke, men kjøper som sagt ikke inn slike leker selv. Synes det er unødvendig å "påprakke" dem denne typen lek.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Her er regelen ikke sikte på folk og vi har ikke ting som ser veldig naturtro ut. De leker jo "pang du er død"leken med det de kan finne, om det så er en gulerot... Men de overholder det vel neppe når vi ikke ser på. Unger leker ut det de hører om og erfarer, det er en del av det å lære seg å mestre verden. Men vi prøver å bremse det litt i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå