Chiabatta Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Er det noen her som har belønningsordning for barna? Da mener jeg for at oppførselen skal bli bedre. Hvilke punkter har dere med, over hvor lang periode gjelder det, bruker dere klistremerker eller baller, eller hva? Hva er premien hvis fullført godt?
metaMORfose Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har jobbet en del med dette. Sånn jeg ser det, er klistremerkene belønning i seg selv. Det kan ligge en liten ting i enden, men det skal ikke være nødvendig. Kanskje en opplevelse kan være et alternativ. For hvor lang periode kommer jo an på. Ved bleieslutt så gir det jo seg selv. Ved oppførsel så må man se hva man skal endre på. Å holde på til endringen er et faktum er en grei periode. Ellers er jeg veldig for dag-for-dag prinsippet. Og ikke mer enn en uke. Tid er veldig abstrakt for unger. Del heller dagene inn i perioder, det gir ofte bedre effekt. Det med belønningssystem synes jeg må være et tillegg til at foreldrene virkelig har bestemt seg og er konsekvente. Man må holde seg selv om ikke barnet viser interesse for klistremerkene eller ballene. Belønningssystemet er bare en ting for å fange barnets interesse. Dere har jo bestemt endringen på forhånd. Var det i nærheten av noe du ønsket svar på? ) Finn din egen vei. Men husk at det er du som bestemmer, ikke barnet. Du må tåle hyl og skrik og store scener. De aller, aller fleste barn gir seg når de skjønner at foreldrene ikke gir seg.
Chiabatta Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 Tusen takk for svar. Da har jeg litt mer "kjøtt på beinet".
metaMORfose Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Bare hyggelig. Spør igjen hvis det er noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå