:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 har dere faste reginger dere betaler vær? en konto dere setter in samme sum på vær? helt felles økonomi? har den som tjener mest, mest og bruke på "tull"? hvordan løser dere det?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Vi fører alle pengene over på min sparekonto (som han også disponerer).. Han har igjen litt penger til segselv på sin konto.. Jeg har igjen litt penger til megselv (rettere sagt til junior..hehe) på min konto, i tillegg til penger som går til mathandling.. Jeg har styr på regninger.. Fører over penger fra sparekontoen og til regningskonto etterhvert som regningene kommer..
NoDoubt Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Vi har begge hver vår brukskonto hvor lønna kommer inn. Har visa kort på disse. Fra kontoen til mannen trekkes det 20.000 til felleskontoen hver måned. Fra meg trekkes det ca. 4000 kr. Barnetrygden kommer og inn på denne kontoen. Fra felleskontoen trekkes lån, sparing, regninger. Ellers bruker vi hvert vårt vidsa kort. Er den ene penge-lens så får vi av hverandre eller overfører.
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Trekker penger til regninger\lån på en konto, et visst beløp hver, og har hvert vårt kort med penger på. Ingen som holder styr på hvem som betaler og slikt da, så det er egentlig "felles", selv om vi har hvert vårt kort.
hit og dit Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Me har heilt felles økonomi, og det er for oss likegyldig kva konto me bruker på rekninger. Rekningane vert betalt ein gang i mnd, og så bruker me VISA kortene om kvarandre når me handler, etter prinsippet kva konto er det penger på. Me har vert i lag i snart 9år, og det er kanskje ein fordel. Det er godt å stole 100% på den ein deler penger med. Han er den som tjener penger, og eg er vel den som bruker mest penger. Men me bruker ikkje så mykje penger på tull. Me gjorde det før, men har blitt flinkare å prioritere no etterkvart Leiligheten vår står i mitt navn, og lånet står på svigerfar. Så dei har god tillit til meg. Ikkje ei løysing eg anbefaler andre, og er usikker på om eg hadde tatt den samme risikoen uten samb.kontrakt. Korleis me løyser det? Hmm, me har inga løysing, berre fri flyt av penger oss i mellom.
Mille** Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Vi har en felles bruksokonto og en felles sparekonto. Selv om han tjener mest så er det ikke sånn at han kan bruke mer enn meg på tull, vi bruker som vi vil, og er det ting som koster over 2000 kroner så prater vi som regel om det først.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Mannen min betaler alt + setter inn penger på matkonto. Vi har ikke lommepenger, men kjøper oss det vi vil av småting. Jeg har barnetrygdene til sløs, er det tomt og jeg vil ha mer bare overfører jeg. Handler en del til ungene da. Fra høsten får jeg studielån også, men det meste av det går til bhgregning. Vi eier alt sammen selv om jeg ikke har inntekt. Mao så felles økonomi som det er mulig å få.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Vi har adskilt økonomi,betaler hver våre regninger. Vi har lønning med 14 dagers mellomrom,jeg den 30 og han den 12.Så da handler jeg mat første halvdel av mnd,han frem til jeg får lønn igjen.
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Vi har felles regningekonto der alle lån og faste regninger går fra som angår husstanden. Så har vi hver våre bruks og sparekontoer, men vi har tilgang til alle. Alle større invisteringer kjøp ol.skal det være enighet om. Så lenge vi bruker vett ellers og sørger for at det alltid er en buffer på regningekontoen så kan vi handle og bruke penger på det vi selv ønsker. Vi snakker alltid våre-penger...og vi deler det vi har slik at ingen av oss går blakke. :-)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Her er alt helt felles. Vi har hver vår lønnskonto, og en felles sparekonto. Begge har VISA kort til den andres lønnskonto. Kunne aldri tenkt meg å ha det på en annen måte:)
3 nydelige jenter <3 Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Her i huset er jeg hjemmeværende og mannen min er ute å tjener pengene, på godt gammeldags vis hehehe Vi har en konto som er helt felles der både mine og hans penger går inn på. Vi har et kort hver til samme konto. Det fungerer veldig greit for oss og vi har veldig ryddig økonomi. Vi snakker alltid om ting før vi kjøper det og ingen av oss har dyre særvaner som gjør at vi bør ha hver våre "lommepenger". Slik har vi hatt det i 6 år og har aldri vært noe problem. I slutten av måneden setter vi alt som er til overs inn på sparekontoen vår! Siden det står i begges navn vil det bli delt likt om vi skulle gå fra hverandre en gang i fremtiden...
sveis Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Hver vår lønnskonto med hvert vårt visa-kort. Betaler regninger slik at det minker jevnt over begge kontoene. Spiller ingen rolle hvem sin regning det er. Han tjener litt mer enn meg, og jeg handler vel mat oftere enn han, men dette jevner seg ut ved at flere regninger blir betalt fra hans konto. Heldigvis så har vi såpass god råd og normalt forbruk at vi slipper å tenke på hvem som skal ha hva av det som blir igjen.. det er nok til begges behov. Vi har også hver vår sparekonto, men disse kunne likegodt vært sammenslått til en felles. Sparepengene går stort sett til fellesskapet uansett.
LapScouse Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Begge lønningene går inn på min konto, jeg betaler rekningene online, han tjener dobbelt så mye som meg, jeg har kort, han har ca 1000kr kontant i løpet av 1 mnd, han setter ingen spørsmålstegn ved hva vi kjøper/bruker pengene på, han bare spør innimellom "hvor mye har vi nå?" Skal snart få hvers en konto, men der begge disponerer begge konti, så ingen forskjell fra i dag annet enn at han vil ha et kort og.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. juli 2008 #14 Skrevet 14. juli 2008 Vi betaler alle felles regninger fra en felleskonto. men sier ikke likevel at vi har felles økonomi, men en felles konto og hver våres utenom. den beste løsningen for oss. hver måned setter vi 4000 hver inn på denne kontoen som dekker faste utgifter. lånet går utenom fra annen konto. ingen av oss bruker ting på tull, vi er økonomiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå