Gå til innhold

Dere som har søkt/fått engangsstønaden:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - flott om dere kan hjelpe :)

Jeg tenkte søke snart nå som det bare er en uke igjen til jeg har krav på dem, men hvordan søker jeg?

Finnes det skjema på nett, eller kan jeg like så greit troppe opp på nav?

Og MÅ jeg ha bekreftelse fra legen, eller kan jeg levere kopi fra ultralydskjemaet? Om om sistnevnte er mulig - kan man ta kopi selv, eller må man ha "rett kopi"-stempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk på nav, fyllte ut søknaden. så ga jeg ho dama ultralyd-skjemaet mitt. så tok ho en kopi av det og la det ved=)

Skrevet

oi, det var jo enkelt :)

Da slipper jeg kanskje å oppsøke legen for å få han til å lage bekreftelse!

Supert!

Takk for info

Skrevet

Du finner det også på www.nav.no , så slipper du å gå innom et kontor. Kopierer bare ultralyd skjema og du får pengene før du har født. Jeg fikk dem 4 uker før fødselen, har enda ikke født :)

Skrevet

kan du ikke søke fra uke 26? jeg fikk beskjed om å gå på trygdekontoret.

Skrevet

På nav sine sider står det at de kan tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.

Her hvor jeg bor må man ha bekreftelse fra legen om at man har passert 26 uker. Dersom man leverer før fullgåtte 26 uker får man avslag, og må søke på nytt.

De hadde visstnok gått dypere inn i regelverket, men kunne ikke vise til noe som var skrevet. Alle de andre kontor vi snakket med praktiserte feil.

Her holder det ikke med gravidepapirer og ul-skjema. Det må du ringe og høre med dem om. Skjema og annen info finner du her :

http://www.nav.no/page?id=330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...