Gjest Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Har blitt så redd å nervøs. Veninna mi som hadde termin 10 Juni kom på kontroll den 3.Juni å fikk vite at der ikke var noe hjerteslag. I går fikk jeg vite at det var enda en jeg kjenner som kom inn 4 dager på overtid som de ikke fant noe hjerteslag på. Jeg har selv ikke tenkt så mye på dette men man blir jo bekymret. Jeg går jo på regelmessige kontroller å alt har vært perfekt hittil. Er det noe man må være obs på som kan gå galt den siste tiden?
Rorrimamma Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Det er utrolig trist og skummelt at slikt kan skje... Men skjer det så skjer det rett og slett... Ikke like enkelt for alle å ikke klare å la være å bekymre seg, men jeg vet iallefall at det ikke hjelper å gjøre det... Derfor tenker jeg ikke på det selv. Så vi får bare prøve å tenke positivt! Husk at det er svææært få som opplever slikt..
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Huff så trist da! Da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort:( Men pass på at du kjenner bebin hver dag, ikke legg deg uten å ha kjent noe... Ring heller en gang enn for lite:)
Hanne,1 gut+venter 1 jente:) Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Det er veldig viktig å kjenne etter at babyen sparker, og om det evt er mindre aktivitet enn normalt. Har selv ei vennine som mista 4 veker før termin, ho hadde kjent lite aktivitet siste veka, men kontakta dessverre ikkje sjukehuset før det var for seint....Ikkje for å skremme deg, men eg ville og særlig væra oppmerksam når ein går på overtid.
umpa lumpa Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 hvor mye aktivitet bør en kjenne? jeg synes det ofte varierer fra dag til dag, noen dager i uka er han aktiv og noen dager er det kun få perioder med bevegelse. Og hva er årsakene til at det går galt så sent i svangerskapet??
Rorrimamma Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Ved svangerskapsforgiftning skjer vel dette med at barnet ikke får all næring den trenger fra morkaka. Er usikker... Hvis jeg blir bekymret av lite aktivitet inni magen bruker jeg, når det er en stund siden jeg har spist (kjenner lettere bevegelser når magen ikke er så full) å hive i meg noe med sukker. F.eks. brus eller noe snop. Da har jeg bestandig fått tilbakemelding at det er liv inni der Men vet ikke om det gjelder alle. Men det er vel lurt det med å ringe føden når man er i tvil. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå