Gå til innhold

Dette med ketoner + 3 i urinen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd og søke på nett men får ikke stort frem.. Lurer egentlig på hvor "langt" den tabellen på keton+ strekker seg.. Altså om 3+ er mye ??

Om er 3+ i keton noe faretegn på en 2.5 år gammel gutt eller er det slik at han kan spise og drikke like "lite" i noen dager til uten at det er fare for noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spør på lavkarbo, der vet de garantert :-)

Skrevet

Spør på lavkarbo?? Hva mener du?? Er det et forum her inne?? =)

Skrevet

lavkarbo.no, der har de peiling på slikt

Skrevet

Har lest litt på siden .. Og det ser jo egentlig ut som det de ønsker er høyest mulig innhold av keton så de kan gå i ketose og ta av som de så fint sier.. hehehe.. Ble ikke noe klokere av og lese der inne og jeg må registrere meg som bruker for og stille som visst.. =)

Skrevet

Dytter jeg... Ser at det var noen sykepleiere her som kanskje vet noe om dette??? =)

Skrevet

Spørs på allmentilstanden hans egentlig. Hvis den er fin så er det ikke noe å engste seg over hvis det snur i løpet av noen dager. Hvis formen blir forverret skal dere kontakte lege igjen. Vil anbefale at du ringer å tar en prat direkte med legen i morgen.

Skrevet

Almenntilstanden hans er ikke bra.. urintesten er tatt hos legevakten etter "henvisning" fra fastlegen.. Fastlegen tok andre prøver som f.eks crp som var lett forhøyet.. Legevakten sendte med meg lappen med svarene på og sa at jeg måtte ringe legen i morgen for hun var usikker på om legen ville sette han på behandling.. men skjønte ikke hva det var hun fant siden hun snakket om starte behandling..

Skrevet

ok...jeg aner ikke hva slag behandling de vil gi, spørs jo hva årsaken er, men en mulighet er at hvis det ikke snurt snart så kan det hende de vil legge ham inn for å få i ham intravenøs næring, det gjorde de med meg da jeg hadde 3+ på ketoner i urinene og var gravid. førstøkte å snu det først, men da det ikke gikk så var det ingen annen mulighet enn å få i næring og veske på annet vis. Et lite barn skal ikke tære på reservene for lenge.

forsøk å få i ham ting han får lyst på, enten det er frukt, sjokolade, is, saft med sukker i..kjeks..hva som helst nærsagt...

Skrevet

Jeg prøver.. Men han vil ikke annet en og sove nesten.. feberen tar helt knekken på han nå virker det som.. Vi har igjen startet med "babyflasken" som vi så fint kalte den en stund fordi han egentlig skulle/hadde sluttet med den.. Men han får den nå for da får han i seg litt mer væske en han hadde gjort ellers.. Mat.. ja.. I dag så fikk jeg i han en joghurt med litt havreblanding i.. Etter det var det stopp.. I går så spiste han en halv risifrutti.. Men han bare vrir seg unna.., så synes det er vanskelig..

Skrevet

Jeg lå på sykehuset med alvorlig hyperemesis da jeg var gravid.

Skalaen går ikke lenger enn til +4. Jeg hadde det i over en uke og trengte kontinuerlig intravenøs væske.

Med bakgrunn i det vil jeg tro +3 er mye for et lite barn. Hadde kontaktet legen igjen, tror jeg.

Skrevet

Ok.. Jeg har allerede fått beskjed fra legevakten om at jeg må kontakte legen i morgen tidlig når de åpner.. Og lese av resultatene fra urinprøven tatt på legevakten..

Ble vanskelig setning.. hehe.. Jeg ble bare litt bekymret for mini pga noen uttalelser fra legevakten og legen.. derfor jeg er veldig nysjerig på dette tross jeg sikkert får svar fra legen i morgen..

Det var forsåvidt også proteinspor i urinen og ph på 6 .. Men det er visst normalt.. =)

Skrevet

Hei igjen! Tror barn har lettere for å gå i ketose enn voksne, så er ikke sikkert at 3+ er noe urovekkende i seg selv.

Ville egentlig komme med et tips, prøv å kombiner og gi både paracet og ibux når han er så medtatt. Her så virker faktisk Ibux bedre på feberen og uvellhetsfølelsen enn Paracet gjør, noe som visstnok er ganske vanlig hos barn. Også finnes den i flytende med jordbærsmak, som er mye greiere å gi enn å sette stikkpillene.

En annen ting, er han veldig dårlig, vil bare sove og vanskelig å få kontakt med, kort sakt har en dårlig allmenntilstand, så ikke nøl med å reis tilbake til legevakten. Krev å bli lagt inn for observasjon over natten på barneavd pga at du ikke føler det trygt.

Skrevet

Jeg får fint kontakt med han.. Skal inn og sjekke han før jeg legger meg nå.. Og er han veldig varm enda tar jeg han med meg også kan han ligge inne hos meg i natt.. .Fikk beskjed om og kontakte legevakten igjen om feberen kom litt over 41 etter at jeg hadde gitt stikkpiller.. Jegh ar prøvd ibux før på han.. , men da ble han så dårlig.. Skikkelig diare.. Og det vil jeg helst ikke at han skal få nå som han i utgangspunktet får i seg lite med drikke og mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...