Gjest Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Hopper like godt på deg først som sist jeg Jeg har en sønn på 11 mnd som skal begynne i bhg i Aug. Han blir da 1 år. Hvordan er det vanlig å gjøre med innføring? Jeg og pappaen tenkte å ta 3 dager fri tilsammen , og dele på innføring . Vet ikke om det er lurt? eller lurere at en gjør det? Har også begynnt å kjøpe inn litt utstyr. Har kjøpt troll regntøy og litt ullklær Hva annet anbefaler du? Tenker da på parkdress? sko? tøfler? Håper på svar og noen oppmuntrende ord, da jeg er sikker på at det blir tøft for meg å forlate han der .... men har stilt meg inn på at det sikkert blir verst for meg.. På forhånd takk Andre får selvsagt også svare altså.
metaMORfose Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Bare veldig hyggelig å kunne hjelpe! Tror du har veldig rett i at det nok blir verst for deg! I sikkert 99% av tilfellene så er det verst for foreldrene. Har hatt mang en forelder inne på kontoret og delt ut litt Kleenex. Det er lov til å reagere, så sant det ikke går utover barnet! Helt greit at du og pappaen deler på det. Jeg har faktisk ofte opplevd at pappene greier det bedre, da de synes det er mer stas enn trist at barnet får gå i barnehage. De ser mer all moroa der, enn det negative som måtte være. Synes det er veldig flott at dere deler på det! Bra for barnet også. Jeg regner med at han er trygg på begge to. Det jeg pleier å anbefale av tøy til så små, er tøy som er såpass lett at de kan bevege seg i det. Dette tynne fleecetøyet er minst like bra som mormors hjemmestrikkede Marius-gensere (hvis du husker dem) da hjemmestrikket ofte er litt vanskelig å bevege seg i. Når de blir litt større, så er hjemmestrikket supert! (Jeg strikker selv mye!) Av parkdress så ser vi at de som er forsterket på knær og i rompa er bra, da ettåringer setter seg der det passer - og det passer ofte i en vanndam )). Men kjøp heller 2 billige som kan byttes på, enn en dyr. Reimatec og andre er vel og bra, men ikke alle har råd til det, og barn uten Reima har det også fint i barnehagen. Kjøpe noe som kan byttes på. For de minste er jeg glad i regntøyet som ikke er så stivt og tykt. H&M har/hadde noe som var ganske tynn gummi, og det varer ikke evig, men er lett for de små å bevege seg i. Etter mange år i barnehage er jeg stor fan av den! I min barnehage har vi 5 avdelinger, og 2 av dem er småbarnsavdelinger, og det er en veldig god stemning der. Ett tips vil jeg gi deg, og det er at du sier ifra til personalet, og da helst avdelingsleder, dersom det er noe du enten lurer på eller reagerer på. Ofte finnes det forklaringer på ting, ellers så finnes det alltid muligheter for forbedringer. Ingen er perfekte, men vi skal jobbe veldig hardt for å bli det! Jeg ser på barnehagen som en serviceinstitusjon, og foresatte betaler masse penger for denne tjenesten. Såklart skal de ha påvirkning og medbestemmelse. Foreldrene kjenner barnet sitt best, men kanskje vi kan bidra med våre synspunkt også, da barn ofte oppfører seg annerledes ute blant andre. Ønsker dere lykke til! Jeg synes barnehager generelt er en gave til barna. Det er fryktelig mange gode - supre - barnehager rundt! Bare spør igjen dersom du lurer på noe!! :-) Håper dette hjelper litt på veien.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 He he Skikkelig artig at du sier det, for pappaen stor gleder seg til A skal begynne i barnehage. Har gledet seg lenge. Sier han har så mange gode minner fra sin tid i barnehagen og husker vennene han hadde der. Jeg har aldri opplevd barnehage, så kanskje derfor det er litt "skummelt" for meg. Snakket nettopp med han og han har allerede søkt fri den første barnehage dagen han Håper folka i barnehagen vår har samme gode innstilling som du har Tusen takk for klesråd. Har skrevet en fin liste nå som jeg har fått noen råd.
metaMORfose Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Veldig hyggelig å kunne bidra! Håper dere får en god oppstart. Heia pappa )
metaMORfose Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Så jo nå at jeg glemte å svare på sko og tøfler.. Gå i skobutikken og hør. De vet hva som er bra for et barn i din alder. Barnehagen vet sikkert også godt hva som fungerer på sine gulv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå