Gå til innhold

Soppinfeksjon..Noen som kan svare?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ææææ, det klør og det svir. Sitter i andre kant av landet, og endelig fått tak i tablett og krem. Meeen, så er jeg litt usikker på om jeg kan bruke denne pilla, er med innføringshylse. Har hørt at det er greit, mens noen sier man ikke skal bruke den. Canesten kan jeg hvertfall ta, men er usikker på om jeg må holde meg til kremen, eller om jeg kan bruke pilla også, evt føre inn uten innføringshylse. Noen som vet??Veldig takknemlig for svar, så jeg blir kvitt jævelskapen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det canesten tablett? Hvis det står i pakningsvedlegget skal du kunne bruke det.

Jeg er allergisk mot canesten og prøvde nettopp pevaryl isteden (etter anbefalning av gynekolog). Hun sa jeg kunne bruke både tabletten og kremen, desverre viste det seg at jeg er allergisk mot den også så jeg må bare la soppinfeksjonen gå over av seg selv. legen sier at dette er ikke farlig for meg eller barnet.

 

Dersom du prøver å holde deg unna hveteprodukter og sukker vil det gå raskere over. Hvete og sukker gjør at soppen trives og vil gro raskere..

Sov naken slik at du får lufta godt, la underlivet luft-tørke etter dusjing slik at du ikke kler på deg mens du er fuktig, det gjør soppen bare glad og fornøyd. Ikke gnikk med hånkle, huden er sår og vil bruke lenger tid på å leges dersom du tørker med håndkle. Minst mulig såpe, bruk helst kun ACO olje til å vaske deg med i underlivet..

 

Jeg har hatt et underliv som er sårt/klør osv tilnærmet ødelagt noen ganger i snart 18 mnd nå... Pga soppinfeksjonsmidler jeg ikek tålte og muligens noe annet, vært inn og ut hos leger og sykehus for å finne ut hva som feiler meg.. Skal fortsette dette når babyen er ute.. Gruer meg til fødselen denne gangen pga jeg har så dårlig hud:(

 

Følg pakkens anvisning når det gjelder soppinfeksjonsmidler, blir det ikke bedre på 3 dager DRA TIL LEGE!! føles det verre med behandlingen kan du være allergisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende svar:) Det med sukker og hvete visste jeg ikke, har ikke tankt over det i det hele tatt. Da er det bare å legge vekk resten av sjokoladen noen dager:p Takk for tipset!:D

 

Gikk inn på canesten sine sider, (tenkte ikke på det med en gang,) det sto jeg skulle unngå applikatoren når jeg var gravid, men at tabletten skulle brukes sammen med krem. Håper bare jeg blir kvitt det nå, føler virkelig med deg som ikke tåler produktene. Hva gjør du for å få det til å gå over av seg selv?? Hvis man har sopp når man føder kan det jo overføres til barnet (leste nettopp om det på nettsidene)

 

Har det bare blitt verre for hver gang du har prøvd de ulike produktene da? Huff, kan skjønne du gruer deg. Håper virkelig de finner ut hva det er, kna bare forestille meg hvordan det hadde vært, jeg hadde blitt gal!

Masse lykke til hvertfall, og takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikek helt, sammenlignet med svie/kløe konstant i underlivet i 18 mnd som ingen vet hva er så merker jeg ikke soppinfeksjon. Var hos gyn for noen uker siden pga jeg var sikker på jeg hadde fostervannslekasje, men det viste seg at jeg hadde soppinfeksjon. Det er visst ganske like symptomer, mye utflod som ofte er blankt og føler at det renner litt (beklager detaljer) mer enn det gjør. Gjennomsiktig slim osv er tegn på soppinfeksjon (i tillegg til svie/kløe), det er visst og tegn på fostervannslekasje:p men heldigvis var det bare soppinfeksjon. Jeg merker det ikke pga underlivet mitt klør/svir uansett... men det hjelper med mindre sukker, olje og ikek såpe. Prøve å leve mest mulig "rent" både i matveien og ellers, ikke bruke tilsetningsstoffer på det rammede området og gjerne være litt forsiktig med sex/sæd/kondomer.. Samme med såpe og slik, men det skrev jeg over.. Blir en vane etter en stund.. Jeg kommer jo til å informere jordmor om dette så håper hun kan hjelpe meg ang fødselen. Er mest bekymra pga huden og slimhinnene er så tynne.. men det meste går seg til. De på sykehuset ville ikke anbefale keisersnitt, noe jeg egentlig er enig i.. Ut må snuppa uansett så hu kommer sikkert rundt termin en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er å bruke naturell yoghurt direkte på underlivet. Inneholder bakterier som kan bekjempe soppen. Er i tillegg kjølende og føles lindrende. Anbefales av leger, i Tyskland står det som nr 1 bahandling av gravide i 1. trimester i tillegg til ting dere har nevnt tidligere her... Utprøvd og anbefales!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...