Gå til innhold

Kommer rier som lyn fra klar himmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Til dere som har født før... Merket dere i lang tid i forveien at fødselen nærmet seg?

Jeg har mange symtomer (kynner, mens murring, nedpress, litt blod i trusen for en ukes tid siden osv) Men har vært på endel CTG måling (tre ganger i uken) pga sv.skapsforgiftning og de har da oså målt aktiviteten i livmoren, og det er ikke noe særlig å skryte av.

Det jeg lurer på er om riene kommer som lyn fra klar himmel - eller han man oftest skjønt det en stund på forhånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de begynner ikke bang rett på nei..men murringer kan bli sterkere..å de tar mer tak for hver gang de kommer..så øker d bare på..blir de bare sterkere så skjønner en at noe er på gang..

d er vanskelig å forklare,men mangen sier at de bare vet at nå er d i gang..d skjedde med meg..hadde mye kynnere å sånn..men når d første var kommet i gang så visste jeg bare at nå er tiden inne..å gikk i dusjen..fikk en merklig ro over meg..d skjedde begge gangene..:_)men d er jo klart forskjellig fra kvinne til kvinne da..

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Kan du ikke si at du vil bli satt igang da, hvis du er nær terminen..

Det er jo slitsomt å gå slik...

Skrevet

Når hun er inne til hyppige kontroller, ville hun bli tilbudt å bli satt igang om det var indikasjon for det. Hun overvåkes jo nøye for svangerskapsforgiftning, og du kan være sikker på at de ikke tar noen sjanser.

At det er slitsomt å gå slik er jo i og for seg greit, men helt normalt! Folk må få stille et enkelt spørsmål om rier, uten at det betyr at de er så sliten at de må settes igang.

Skrevet

Hei,,,

Jeg sliter også med begynnende svangerskapsforgiftnign,,

Men, jeg har ikke hatt protoiner i urinen, men høyt blodtrykk

på 170/110 - i går var jeg på UL og da hadde jeg 158/90.

Men, jeg har synsforstyrrelser, kvalm, vondt i pannen og jeg har smerter øverst i mage regionen som kommer og går..

Så i går sa hun ene jordmoren at man MÅ ha protoiner i urinen for at det skal være svangerskapsforgiftnign..

Vet du noe om dette..

Jeg er i fin form den ene dagen, og elendig den andre dagen,,

Og hvor langt på vei er du??

Jeg er 33 + 5 dager på vei, termin den 30.08.08.

Skrevet

Jeg er 40 +1 idag, termin imorgen.... Håper og håper at noe snart skjer - for dette er slitsomt...

Skrevet

Huff, det hørs ikke helt riktig ut for meg, på riksen sa de at de målte utviktlingen utifra blodprøvene. Urinprøve, blodtrykk osv... var tegn på at noe er galt, men blodprøver skal visst bekrefte det.... Jeg har ikke så høyt blodtrykk som deg, men går allerede på blodtrykkssenkende medisner.

Jeg syntes dette er veldig skummelt, og merker jeg er veldig redd hele tiden. Klarer liksom ikke å ta det helt med ro tilfelle sv.skapsforgiftnigen plutselig utvikler seg kjempe fort... vet dette er teite tanker, men de er der likevel... Skal til legen imorgen (på terminen) så håper hun vil høre litt på meg - for er så slitsomt å gå rundt å være redd i tillegg....

Men mener din JM at du ikke har sv.skapsforgitning fordi du ikke har protein i urinen?

Skrevet

Er noe som heter svangerskapsindusert høyt blodtrykk, tror jeg. Kan det være det du har? Be om skikkelig informasjon fra helsevesenet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...