Gå til innhold

Brunt på papiret? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp å tisset og når jeg tørket meg så kom det litt brunt på papiret,med en bitte liten mørkebrun flekk på en måte,bitte liten altså..vet ikke åssen jeg skal forklare,men hva kan dette være?Noen som vet? Kan slimproppen være i nærheten? eller kan det være pga jeg ble sjekket om jeg var moden tidligere i dag?

Spent...Har termin i morgen..vil noe skal være på gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får se om d blir mer da..å vente på riene;)

kommer d mer sånnt så kanskje du kan ringe føden å si fra?

Skrevet

Ja,får vel bare vente å se..Kom litt mindre nå når jeg gikk på do igjen..Har du hatt no sånt?

Skrevet

Dette høres ut som tegningsblødning og betyr ikke annet enn at cervix er i ferd med å åpne seg. Det er ikke umulig at fødselen ikke er så langt om hjørnet, men noen kan ha tegningsblødning noen uker på forhånd.

Skrevet

Såpass..hmm.ble litt stresset merker jeg..vil tisse hele tiden får å se om det skjer no mer..pleier det å komme mer når man har tegningsblødning?Eller bare litt?

Skrevet

d er så mye som skjer nå vettu..d er jo klart for å skjer når som helst..ikke bli stresset du.. d er bare helt normalt:)la kroppen få jobbe å styre på,så gir den beskjed når tiden er inne:)

Skrevet

Ja...det bare gikk litt mer opp for meg nå :)

takk for svar...:)

Skrevet

Det kan variere veldig fra kvinne til kvinne. Noen kan blø rikelig med friskt blod og andre bare spotte. Det er ikke normalt å blø mye over tid (det skal ikke renne i flere timer), det kan da bety at man blør fra morkaken og ikke livmorhalsen. Småblødninger til og fra, som kommer og går, er oftest helt ufarlig. Tegningsblødningen blir ofte ledsaget av slimproppen. Har du slim med det brune, er det muligens slimproppen din som har gått.

Det blir nok baby på deg snart. :-)

Skrevet

Så fint svar..ble veldig mye klokere..visste ikke no om tegningsblødning eller noe jeg..da får jeg bare vente å se da..håper noe skjer snart ja:D Takk håpe håpe..

Skrevet

Bare hyggelig! :-)

Krysser fingrene for at du slipper å vente lenge!

Lykke til!

Skrevet

kan det være no galt?

Skrevet

Jeg synes det er unødvendig av deg å stresse opp folk med slike utsagn, med mindre du kan komme med en fornuftig begrunnelse samtidig! Dette er hysteri!

Skrevet

Nei, kjære deg. Det er ikke noe galt. Det er omtrent like alvorlig som å få blod på papiret etter avføring, og det er få som kontakter lege av den grunn. ;-)

Som du ser, har ikke "jente" begrunnet hvorfor hun mener det er nødvendig å ringe føden, for noe som er et vanlig og ufarlig fenomen.

Ta det helt med ro, dette kommer til å gå helt fint.

Du bør ringe føden om du plutselig blør mye (at det sildrer blod fra skjeden), og/eller evt. får akutte smerter som er ulike andre smerter du har hatt.

Du skal bare ha baby, damen. :-)

Skrevet

Hei,,

Det står klart i den brosjyren jeg fikk fra UL at man skal ringe føden når man begynner å blø..

Det er ikke meningen å skremme noen slik som enkelte tror,,

Men, det er vel bedre å ringe en gang for mye enn å la være..

Hva er galt med det..????????

Så hadde det vært meg ville jeg ringt, det er ikke sikkert at dem ber deg komme, men da er dem klar over at du har blødd litt..

Skrevet

er enig med mirihi ..slapp av du:)d er ikke farlig..du blør jo ikke.. d er bare litt brunt på papiert..dette er bare helt normalt..:)men stol på magefølelsen din du..så lenge du ikke har vondt noen plass å du føler deg i fin form så bare ta d med ro:)d er bare forberedelser,å godt tegn på at kroppen modnes til babyen skal komme:)

Skrevet

Ja jeg tar det med ro jeg..blir det mye så ringer jeg å sjekker..Har kjent liv og alt så det er nok ikke noe galt..bare måtte høre litt med andre,om de har hatt det på lignende måte..Takk for svar alle sammen,godt å ha dere :)

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg mandag for en uke siden.var på do å da jeg tørket meg var det slim med blod i.skrev innlegg om det her å fikk til svar at det kunne være enten tegningsblødning eller slimproppen.fikk litt forhåpninger om at ting var på gang,så nå har jeg ventet hver dag på at noe skal skje.hehe

men jeg stusset litt nå da jeg så du hadde vært å sjekket modning,det gjorde nemlig jeg også samme dag jeg fikk denne blødningen..hmm kan det ha noe med det å gjøre også??i hvertfall er det nok ikke farlig:)fordi om ikke noe skjedde med meg,kan det jo hende det blir baby på deg snart;)

Skrevet

Det kom ikke no slim egentlig..Så sikkert etter kontrollen da,siden du også fikk det akkurat den dagen..Men vi får leve i håpet..hehe..Har ikke kommet noe mer heller så det går nok bra:) Men han kan gjerne komme nå allikevel..sender deg fødestøv:)

Skrevet

Er helt vanlig med at man kan blø litt etter en underlivsundersøkelse når man er gravid og i hvert fall når man er så langt på vei. Jeg var til underlivsundersøkelse og nå i dette svangerskapet og hadde blødd ca en spiseskje når jeg var kommet hjem fra undersøkelsen. Det kom aldri noe mer enn akkurat det da. Jeg ringte forrestsen å snakket med de om det på føden..

Skrevet

Jeg vet ikke hvilket sykehus du skal føde på, men på UL står det som jeg nevner i en brosjyre man mottar etter at man har vært på kontroll at man skal ta kontakt når det kommer blod.

HVA er så galt og ta en telefon, du skriver at jeg stresser opp folk, men jeg vil vel heller tro at det beroliger henne om jordmor sier at det er helt normalt..

Så hva er egentlig problemmet her,,,

Du skriver også at jeg ikke har noen forsnuftig begrunnelse for hva jeg skriver, og at det er like "vanlig" som å få blod når man har hatt avføring..

Hallo, jeg vil vel tro at mesteparten av oss, ville blitt urolig da..

Det er bra vi ikke alle er like, og husk at dette er et åpnet forum som alle kan komme med sine egne meninger og tanker og da er det ikke bare enkelte sine tanke som dine Mirihi som teller...

Skrevet

På kontrollen idag så spurte jeg jordmor og hun sa det er vanlig med en liten blødning etter en undersøkelse nedentil...:) men om det ble mer så skulle jeg ringe..Men det har ikke kommet no mer så får bare vente..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...