Gå til innhold

hvordan introduserte dere vanlig melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er 10 1/2 mnd å begynner å tenke på hvordan eg skal intodusere vanlig melk, begynte dere med H-melk? eller hva begynte dere med? å fikk de det på flaske slik som de har fått mme/mm.. har begynt å gji snuppa kun mme morning og kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi vanlig lettmelk, ikke den med D-vitaminer.

H-melken er for fet sier HS.

Gi det til henne i noe hun liker å drikke av, hun bør ideelt sett drikke/spise melkeprodukter som tilsvarer 5-6dl pr dag. Men ikke stress for mye med tall!

Yoghurt og ost gjelder som melkekvoten det også :)

Skrevet

oki;) så da kan jeg erstatte mme til frokost med lett melk altså? å om det går bra så gjøre det samme på kvelden..

Skrevet

Yes, det er det bare å gjøre :)

Blir det ikke drukket så mye i begynnelsen så er det bare å spe på med en yoghurt til frokost og en til lunch eller kvelds feks :)

Skrevet

kan hun spise alle slahs vanlige youghurter eller er det bare biola? for biola har eg prøvd å det var null sukse:P

Skrevet

slaks*

Skrevet

Du kan godt gi ekstra lett også (den med d-vitaminer).

Særlig om du (som så mange av oss) er litt sløv med å gi tran!

Dersom dere drikker f.eks ekstra lett til daglig er det ingen vits i å kjøpe inn egen melk til barnet ;-)

Skrevet

Me introduserte melk då ho var 13 mnd. og starta med skumma melk som me drikker. Melkefettet er ikkje det beste fettet, og derfor vil ikkje me gi det. Første dagen gav eg 1dl og andre dagen 2dl. Ho hadde ingen reaksjon og me har fortsatt med 2dl på kvelden før ho legg seg, og biola om morgonen. Ho får det på flaske, før fekk ho mm morgon og kveld, og dette er no erstatta med melk og biola.

Skrevet

Jeg begynte først med ekstra lettmelk i flaska, ville ikke ha. lettmelk ville han ikke ha. Men da jeg putta h-melk i flaska drakk han som bare rakkern :)

Så han har hele tiden drukket h-melk fra han var ca 9 mnd. Han nektet å drikke mme.

Siste forskning sier forresten at melkefett IKKE er farlig/usunt. leste det for et par dager siden bare. Så vi kan drikke melk uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Anbefalingene er at man kan begynne å gi melkeprodukter fra 10mnds alder, mens man bør vente til de er 1år med å gi vanlig melk. Kan ikke gi noen tips på hvordan gi det, for vi begynte i går og har fortsatt ikke hatt noen suksess:-) En på barselgruppa mi hadde blitt anbefalt å blande ut mme mer og mer med vanlig melk, så du kan jo prøve det når hun blir 1år.

Skrevet

det e ikke mye tran her i huset for snuppa nekter spytter det rett ut så det har eg gidd opp.. så da bør eg vel gji den med d vitamin da, det e den eg drikker selv så... skal kjøpe inn når vi er ferdig med den mme vi har nå.. spent=)

Skrevet

vi begynte med ekstra lett melk og yoghurt da frøkna var rundt 10 mnd..hun elsker det!!

men så liker hun alt hun får å spise og nyter maten skikkelig..samme om det er fisk eller kjøtt..om det er litt krydder er det bare ekstra namnam fra hennes munn=)

Skrevet

Eg prøvde ikkje å gi nokon dårlig samvittighet da =) Me har valgt det vekk berre. Hadde eg vert i din situasjon så er det mulig eg hadde tatt samme valget, for melk er veldig næringsrikt ellers.

Skrevet

hva gir du av krydret mat å slikt.. vet ikke hva eg kan gji å hvor mye krydder å slikt å ser tar jeg mest av mat før eg kryddrer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...