Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 uker på vei nå. Forrige uke hadde jeg noen dager med litt blødninger, så forsvant det.. I går begynte det igjen - og har fortsatt i dag. Denne gang kommer det mer og jeg har vondt i rygg og i magen.. Noen av dere som har hatt lignende opplevelser? Skal til lege i morgen, men er usikker på hva jeg kan forvente. Hva slags undersøkelser gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan være en av to ting, abort eller ikke. Undersøkelsene vil nok skje utifra mistanke om truende abort. Du vil bli undersøkt ved hjelp av gynekologisk undersøkelse og innvendig UL, vil jeg tro. Det er det som er det normale. Om du skal til fastlegen, vil du bli henvist for slike undersøkelser, og noen ganger kan det hende at man må vente en dag eller to, avhengig av kapasiteten.

Det høres illevarslende ut, men samtidig er jeg optimistisk inntil det motsatte er bevist. Blødninger kan forekomme fra skjeden, uten at det betyr det er noe galt med fosteret. Likeledes kan smerter som du beskriver, opptre av andre årsaker. Jeg hadde flere blødninger og magesmerter i begynnelsen av dette svangerskapet. Blødningene skyltes brist i blodkar i cervix og smertene voksesmerter og begynnede bekenløsning.

Lykke til, Kaos_dama! Håper det viser seg å ikke være noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...