Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre egne barn, men ønsker oss 1 barn til om noen år. Sist gang holdt vi på å miste barnet vårt, og det er usikkert på om jeg klarer å bære fram et barn til. Det kan gå kjempe fint og det kan gå mindre fint. Sikkert mest tjangs for at det går bra.

Men jeg har lite lyst til å usette meg for den påkjenningen igjen.

Jeg synes det hadde vært fint å kunne hjelpe et barn til å få et godt hjem, noe vi kan gi det.

Er det egoistisk av meg å tenke tanken? Vi har jo tre fantastiske barn selv.Prioterer dem folk som ikke kan få barn?

Vi har vært gift i 12år, er 31 og 33år. har ikke kjempe god inntekt, rundt 400000, men det er helt godt nok for oss. Men har inntrykk av at mange andre rundt oss har mellom 600000 og oppover.

Vi har ikke greie på dette, har snakket om det i noe år, men ikke gjordt noe mer med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns helt klart ikke at det er egoistisk å tenke på å adoptere. Heller det motsatte. Det er jo massevis av unger som desperat trenger et godt og trygt hjem.

Inntekten har ikke så mye å si så lenge dere klarer å overleve, så er det jo nok :) Dere må jo evt. gjennom en runde i sosialvesnet, men så lenge alt går fint der, er det ikke mye som stopper dere fra å adopere. Men bare husk at det kan ta noen år å få adoptere, og det er forskjellige regler fra land til land. Noen land vil ikke la folk over en viss alder adoptere små barn osv. Men det finner dere fort ut av dersom dere setter i gang med prosessen.

Jeg vil bare si som reklamen for Narvesen; Har du lyst har du lov! :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...