lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Hei! Fikk målt ferritin nivået mitt da jeg var hos jordmor sist, og fikk vite at jeg har jernmangel. Har ikke merket noe til at jeg har det. Null hodepine, svimmelhet eller noe annet. Begynte å ta jerntabletter i går kveld, og har da bare tatt 2 stk totalt. Men i dag har formen vært helt rævva.. Har kastet opp det jeg har spist/drukket, er kvalm, vondt i magen, vondt i hodet og slapp.. Kan det værejerntablettene som gjør det? Syns det er litt kjapt å reagere sånn siden jeg bare har tatt 2 stk.. Er 38+4 i dag. Var på kontroll hos legen i dag tidlig, men det var før jeg ble dårlig.. Alt så bra ut, både med urinprøven og blodtrykket. Blodprosenten var lav bare, men om jeg har jernmangel er vel ikke det så rart.. Mvh
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hvilke jerntabletter tar du da? Jeg brukte Duroferon her en periode, men måtte slutte pga magekramper. Men tåler veldig fint Ferromax. Det er litt mindre jern i dem (65 mg i motsetning til 100 mg i Duroferon)
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 Hmm, det er Duroferon jeg har tatt nå. Fikk høre at det var det sterkeste. Kanskje jeg må bytte til no annet..
Gjest Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 eneste jeg tolererer er hemjern, men kan bare ta 1 tablett annenhver dag, ellers får jeg kramper i magen av disse også.
<3 coccinelle Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Har fått noen nye som heter aminojern. Skal visst være mildere for magen. Kan tas til mat også. Har ikke blitt dårlig av dem.
Sjokoladefrik Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Tar Floradix Formula jeg, en mikstur av div planter mm som magen tåler godt. Ikke like høy konsentrasjon av jern som i Duroferon, men den tas opp godt og er iallefall bedre enn magekramper og spying! Selges i dagligvarebutikker og apotek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå