Alhansi Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Må bytte ut bilen, nå som vi snart blir flere. Har ikke råd til nytt, så må kjøpe brukte. Regner med at en del av dere der ute allerede kjører familiebiler, så det hadde vært kjempeflott om dere kunne anbefale meg noen. Og eventuelt ikke anbefale meg biler, som dere har prøvd og ikke er fornøyd med. Vi er fra før to lange voksne, og tre barn 14,8 og 6 og så kommer det ei i begynnelsen av august. Hadde vært kjempeflott med råd angående bil! Legger dette innlegget på skravelsiden,3.trimester og flergangsfødende.
Monique72 Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Toyota Previa har vi. Toyota er jo kjent for kvalitet, og har aldri hatt noen som helst problemer med den. Har et haaaaaav av plass til både mennesker og baggasje. Alle setene er enkeltstående og kan reguleres fremover og bakover, pluss legge seteryggen ned i hvilestilling. Alle seter kan tas ut individuelt, sånn at man kan velge den "planløsningen" man ønsker selv. Elsker den bilen. )
Alhansi Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 Jøss, den hadde jeg ikke sett en gang på før. Den var jo flott. Takk for godt tips. Ønsker flere tips og råd, så jeg kan velge:)(utifra hva lommeboka tillater selvfølgelig)
krabbetrollet Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Vi har Nissan Pathfinder. Vi har manuelt gir, men den finnes også med automat mener jeg. God og romslig i alle setene, men bagasjeplassen er ikke verdens største, da... Men vi er fornøyde :-)
krabbetrollet Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Ellers har jeg stor sans for romsligheten i VW Caravelle :-)
nr.4 i oktober Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Vi kjøpte oss så godt som en Mitsubishi Grandis 2,4 Intense i dag!!(Dvs- 99 %antageligvis ihvertfall- såfremt den er like bra i morgen når vi skal ut og prøvekjøre den..hehe..) Automat/tiptronic- girkasse. Knallkule biler med hissig motor og gode kjøreegenskaper! Også 2.0 literen er en "racer" men litt rimeligere i pris enn 2,4 literen. Kul bil.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Touran 7 seter. Den har vi og er veldig fornøyd. Veldig god som fam.bil. Vi venter nå nr tre, og føler det er veldig god plass i bilen.. Veldig god å kjøre. Er diesel og veldig billig i drift. Hadde opel zafira, grei nok bil, men langt fra den comforten som i touranen. Og det var bensin bil og veldig dyr i drift. Gjorde ikke annet enn å fylle opp tanken følte vi.. Lykke til i valg. Vil anbefale deg til å ta deg god tid, og tenke deg over hva du bruker bilen til og prøve kjøre flere typer..
en av hver! Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Vi har også Touran. Kjempeførnøyd! Den er ikke så dyr brukt heller. Man får mye bil for pengene og den har utrolig mange familievennlige løsninger. Denne kan man også flytte/ta ut setene på. Hvis man i tillegg investerer i en takboks, har man redda ferien:) Lykke til i jungelen!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Ja tenkte vi skulle invistere i takboks til neste sommer. Ikke fordi det sånn sett ikke er plass inni bilen til alt. Men det høres så greit ut å ha "bare" vognen i bak og alt det andre på taket.. Ja veldig mange gode løsninger med bilen. Kjølerom i hanskerommet er veldig mye brukt. Godt klima-anlegg. Og god og høy bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå