Rotekoppen88 Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 har akkurat kommet hjem fra elkjøp med et nytt speilrefleks kamera, har aldri så mye som tatt i et slikt kamera før og det begynner nå å gå opp for meg at det skal litt mer til enn bare dyrt utstyr for å få fine bilder, hehe. Noen som kan anbefale noen fotobøker for dummies
Twig Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hei Davisti! Kan jeg spørre hva slags kamera? jeg selv er fotograf, og startet med å lese bruksanvisningen til kameraet.. det står faktisk det meste du burde kunne med de grunnleggende fakta om kameraet ditt og dens knapper og funkjsoner, blant annet fototips i forskjellige settinger.. Nå har jeg bare erfaring med Canon.
Rotekoppen88 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2008 canon 450d tror jeg det heter, hehe. Ja jeg får sette meg ned med bruksanvisningen og så ga i gang med å "leke" meg litt når det er oppladet. har du noen gode tips til meg kanskje, blir nok stort sett brukt på portrett av ungene og mens de leker
Twig Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Det er det mange gjør feil, bruke den portrett eller autoknappen.. Når du ser inn i kameraet og skal ta bilde, så kan du se fokuspunktene.. om du trykker knappen halveis ned og har kameraet rettet mot det du skal fokusere på, pass på fokuspunktene treffer.. de lyser rødt når du trykker halvt på "skyt"knappen samtidig kan du har på enten tv eller av.. Ja bare prøv deg frem, det er slik man lærer! Om det er noe du lurer på, kan du sende meg en post om du vil..
Rotekoppen88 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2008 takk for det kan nok hende jeg gjør det når jeg har prøvd meg ut litt.
Twig Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 det er det bare å gjøre Lykke til med testingen! foto er gøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå