Gå til innhold

hvor tidlig etter p-pilleslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mulig å ha el for så å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

De aller fleste får en blødning rett etter pilleslutt 2-3 dager etter. Når denne er ferdig er det fullt mulig å bli gravid :)

Det kan være lurt å sjekke med el-tester om du har el etter pilleslutt men for de aller fleste kommer el og kroppen igang som før rett etter pilleslutt.

Statistisk sett bruker kvinner som har brukt p-piller 2-4 mnd lengere på å bli gravid, men jeg er eksempel på at man kan bli gravid på første eggløsning etter pilleslutt :)

Lykke til!!

Skrevet

får man el ca 14 dager etter siste mens?

Skrevet

de fleste får det, men det kan som sagt være lurt å kjøpe seg noen billige el-tester. Syklusen kan fort forandre seg og det er ingen regel som sier at man får eggløsning på samme tidspunkt hver syklus :)

derimot er det slik at man får mens eller ikm 14 dager etter eggløsning :) her kan også alt fra 12-16 dager være normalt. den såkalte lutealfasen;)

Skrevet

Ok, er ikke så inne på dette. Vi prøver ikke å bli aktivt gravide, men vi hadde sex når jeg hadde EL(forrige uke) og føler meg veldig gravid til tross for negative tester. Skal vel egentlig ikke teste før neste uke tror jeg. Rundt 23 juli. Hadde den "rare" mensblødninger etter pilleslutt ca 25 juni. Er bare så spent. Er veldig kvalm om dagen, forundrer meg ikke om jeg er gravid.

Skrevet

Takk for svar forresten :)

Skrevet

hehe ja blir spennende:)

Vi er i 1 pp - og har ikm 21-22 juli. Her murrer det masse og jeg er kvalm på kveldene :) så blir spennende :)

Tobias satt på 1 pp sist, så lever i trua denne gangen inntil styggesen tanta kommer eller evnt. positiv test :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...