Gå til innhold

Mitt møte med A hus, ( Akershus universitetssykehus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte å fortelle min historie og høre hva dere mener.

Jeg har slitt med å bli gravid i ca et og et halvt år. Er ferdig utredet. Hadde en SA for ca 9 mnd siden, og var ( er) på vei inn i systemet på Riksen med inseminasjon først og om det ikke lykkes IVF.

Var så heldig å bli gravid dagen før jeg skulle på 1. samtale på riksen. Der ble jeg fulgt opp og fikk tatt en blodprøve dagen jeg skulle hatt mensen, og en en uke etter. Disse viste en normal stigning av HCG.

Da jeg var 6+4 var jeg på innvendig ul på Volvat. Der var embryo bare 2 mm , men hjertet slo ( i følge lege) Han mente jeg var mellom 5 og 6 uker på vei. Noe jeg visste ikke stemte da jeg hadde tatt blodprøver og el tester. Legen mente at alt var i orden, noe jeg ikke trodde.

10 dager etter da jeg skulle vært ca 7+4 var jeg på balder klinikken grunnet denne bekymringen, der fant ikke legen noe foster og heller ikke plommesekk. Hun henviste meg til a hus, der jeg hører til. Jeg skulle møte opp fastende dagen etter. Legen min gy ringte visste ikke helt hvor jeg skulle møte, hun ba meg bare ta kontakt med noen!?!?

Etter å ha lett i ca en time på sykehuset dagen etter, fant jeg endelig ut hvor keg skulle. Der ventet jeg i ca 3 timer før jeg fikk snakke med lege. De så da et embryo på ca 4 mm men ikke noe hjerteaktivitet. Legen ville være helt sikker ( enda jeg visste at dette ikke stemte) men jeg måtte ta blodprøve denne torsdagen og en på lørdag for å sjekke om hcg verdiene sank. Så skulle jeg komme tilbake i dag. Fikk beskjed om å komme fastende. Skulle komme klokken ni. Møtte i dag klokken ni og sekretæren skrev meg inn. Da klokken ble tolv, uten at jeg hadde hørt noe, tok jeg kontakt med en sykepleier. Det viste seg at det hadde skjedd en glipp?!?!. kom inn ca 15 minutter etter dette. Legen som tok meg i mot hadde ikke lest min journal og kjente ikke min historie. Hun lurte på hva hun kunne hjelpe meg med?!????

Jeg forklarte da hvorfor jeg var der, ( noe jeg mener legen burde ha satt seg inn i). Hun tok en sjekk av meg og konstaterte for 3 gang at det var dødt (BOMBE). Jeg forklarte henne at jeg skulle på ferie til neste uke. HUn lurte på om jeg ville ta utskraping eller en medisinsk abort? Jeg svarte da at hun som lege måtte ta den avgjørelsen, ikke meg som pasient..

Hun rådet meg da til å ta en medisinsk abort, for all operasjon medførte risiko som hun sa.. Da jeg forklarte henne at jeg skulle på 3 ukers ferie, fant hun ut at jeg måtte til utskaping alikevel, da de ikke kunne sjekke om alt var fjernet så lang tid etterpå. Det var også en sykepleier tilstede og de diskuterte fram og tilbake hva de skulle gjøre med meg, mens jeg hørte på. Legen sa til og med at hun ikke kunne så mye om medisinsk abort og at dette var en annen lege som kunne bedre. Alt dette mens jeg satt på stolen og følte meg værre enn noen gang før. Men her topper det seg..... Iom at jeg ikke var kommet inn til legen føe 1215 rakk de ikke noe utskraping i dag, så jeg måtte komme tilbake i morgen.... Ble helt satt ut og ba om å få gjøre det i dag, fikk da til svar at dette ikke var noe akutt, så jeg måtte bare vente...

Sitter her nå helt i sjokk. Ikke nok med at man sliter med det psykiske med å miste etter å ha slitet så lenge med å bli gravid. Men maken til alene og dårlig behandling har jeg ikke vært med på før. Spurte om en sykemelding, da jeg har vært borte fra jobb 2 dager allerede pga dette, men det måtte jeg vente med til i morgen??

Mannen min er også super sint. Han må jo kjøre meg hele tiden og må dra fra jobb i et sett..

Er litt tom akkurat nå, men tenke å skrive et klagebrev. Ville bare ha noen råd fra dere om hva dere hadde gjort i samme situasjon..

Og håper at INGEN av dere noen gang må oppleve dette :o(

t

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Det er så utrolig kjedelig at sånne ting skjer i helsevesenet!!!! Sender masse trøsteklemmer til deg!

Skrevet

Takk for det Turbo

Skrevet

det er desverre sånn det er i det norske helsevesnet. Å bedre blir det ikke av at det er ferieavvikling og ferievikarer heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...