Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

med mine to andre barn så var jeg så utoldmodig etter å få de ut...når jeg hadde ca 7 uker gjen sånn så nå ,så tenkte jeg, nå er de nå så store at de kan vel komme ..tenkte ikke på konsekvensene som d kan føre med seg..snakket med ei her om dagen så hadde født 7 uker for tidlig ,å hu sa d var en belastning å føde så tidlig..babyen sluttet å puste mangen ganger fordi han glemte d ut rett og slett,å sugerefleksen var ikke utviklet så han måtte ha sonde,måtte ha pustemaskin den første tiden siden han sluttet å puste et par ganger..

da tenkte jeg ..fy søren så glad jeg er for at den lille er inni her noen uker til:)hadde blitt redd om jeg hadde begynnt å få rier nå..

så selv om mangen er utoldmodige så er d tross alt bedre at den lille er inni magen lengst mulig,å godgjør seg enn om de hadde kommet ut nå å fått problemer..:)

bare noen tanker som jeg ville få ned:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig! Klart jeg er utålmodig etter å få møte prinsessa vår, men jeg vil jo at hun skal være klar til å møte denne verden når hun kommer. Jeg kan bli litt lei av og til av masse kontroller og ødemer og diverse, men stort sett trives jeg med magen og sparkene :)

Alle kan bli lei, men det skal tungtveiende grunner til synes jeg for å ønske seg et prematurt barn med alle de plagene det kan medføre.

Skrevet

Får man fortidlig så blir jo babyen liggende noen uker på sykehuset også, så da er det heller bedre å bære den i magen ja :)

Utålmodig jeg også nå. er 33+5. Men vil helst den skal være der noen uker til ja :D

Men han kan godt komme 2 uker før terminen da ;)

Skrevet

hehe ja han kan godt komme i uke 37 liksom:)men d er så liten sannsynlig at d skjer at jeg trenger nok ikke være redd for at jeg skal føde for tidlig hehehe

Skrevet

det er ikke noe å hige etter nei...har fått to ganger fortidlig, 7 uker...pga blodforgiftning. og det er ikke bare bare. mye styr med sonde og pusten,men tenk på de som får barn 16 uker for tidlig.....

Skrevet

Takk for en viktig tankevekker....

Ja, hvem har ikke tenkt som deg, at de er så store nå at de kan bare komme.....

Men selvfølgelig er det en grunn til at de skal være i mammas rugekasse en tilmålt tid.... og bli store, friske og klare for livet....

Jeg skal tenke på dette i all fall fram til termin om 7 uker!!!!

Skrevet

ja jeg fikk meg en tankevekker selv:)å da ble jeg plutselig gla for at han er der han er:)

å en liten dose med extra toldmodighet ble servert til meg hehe

Skrevet

Jeg fikk forrigemann 6 uker for tidlig, og han sluttet å puste flere ganger i døgnet fram til han var 8 mnd, fordi lungene ikke var ferdig utviklet. Lå 3 uker på intensiven etter fødsel, med sonde og infeksjoner, fikk lys pga gulsot, og nå har veldig lett for å bli syk pga immunforsvaret.

Så ut til å bli prematurt denne gangen også, men er kjempeglad for hver dag den lille får i magen slik at lungene kan modnes :o)

Skrevet

Hei,,

Jeg og tenker at uke 37 er en fin tid og komme på..

Så jeg håper disse tre ukene går fort,,

Ellers fikk en venninde av meg en datter 8 uker før termin, og alt gikk kjempe fint,,

Så jeg tenker at vil barnet ut så kommer det ut enten vi vil eller ei...

Mem, selvsagt jo lenger inne i magen jo bedre..

En lillebror av en venninne til datteren min, kan kom 3 mnd før termin og veide ikke mer enn 500 gram, han er nå snart 1,5 år og du kan ikke se på han at han har vært så liten ved fødselen av..

Skrevet

Og Ullevål har satt en grense for igangsettelse i uke 37, da slipper barnet og ta alt for mange blodprøver og lungene er ennå mer modene,,

Så fra uke 37 kan man være med på og si at nå vil jeg få barnet ut, og legene oppveier det nøye..

Skrevet

er d så om å gjøre å sette d i gang da?barnet kommer jo som sagt her oppe når d vil.. d er jo best å la barnet komme av seg selv..selv om en er lei synes jeg d ikke er god nok grunn til å si at nei nå vil jeg ha d ut..sett meg i gang..

så lenge d ikke er sykdom i bildet..

d er normalt å være lei på slutten..men d beste for alle er at d skjer naturlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...